۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۲
پروژه های اقتصاد مقاومتی مشکلات اشتغالزایی را حل می کند
استاندار گیلان:

پروژه های اقتصاد مقاومتی مشکلات اشتغالزایی را حل می کند

رشت - استاندار گیلان گفت: پروژه های اقتصاد مقاومتی با رویکرد اشتغال زایی مشکلات استان را در حوزه اشتغال حل می کند.

به گزارش بازار، به نقل از استانداری گیلان، ارسلان زارع در ستاد اقتصاد مقاومتی استان با بیان اینکه تاکنون ۷۰ درصد مصوبات حوزه اقتصاد مقاومتی اجرایی شده، گفت: از مجموع ۱۸ پروژه اقتصاد مقاومتی استان که در سامانه نیپا (سامانه نظام یکپارچه پیشبرد و پایش اقتصاد مقاومتی) ثبت شده، پیشرفت فیزیکی پروژه ها در فصل زمستان در مقایسه با دو فصل اول به نسبت خوب بوده، ضمن آنکه این پیشرفت از ۱۴ درصد فصول بهار و تابستان، به ۶۲ درصد در پاییز رسیده است.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه استان حائز رتبه ششم در سامانه یادشده است، عنوان کرد: این رتبه به نسبت مطلوب است اما به سبب ظرفیت‌های خوبی که در استان وجود دارد و تعداد قابل توجهی از پروژه‌ها و طرح های نیمه تمام، حتما باید جزو استان‌های برتر باشیم.

زارع خاطرنشان کرد: برای ادامه فعالیت‌ها و به خصوص برای سال آینده، از آنجایی که فرصت محدود است می‌بایست تا ۲۵ بهمن ماه پروژه‌های استان را مصوب کنیم و حتما دستگاه‌های اجرایی تا نیمه بهمن ماه، طرح‌های خود را ارائه دهند.

وی تصریح کرد: امسال به دنبال به تصویب رساندن و نهایی کردن سند آمایش سرزمینی گیلان بوده ایم چراکه مسیر توسعه استان را براساس راهبردهای توسعه‌ای پیش می بریم وحتما پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان با رویکرد اشتغالزایی و به منظور حل چالش ها باشد.

وی به مشارکت بخش خصوصی و استفاده از سرمایه‌گذاران جدید اشاره و خاطر نشان کرد: طرح‌های دانش بنیان باید از جمله طرح‌های اولویت‌دار و مورد توجه باشند.

نماینده عالی دولت در گیلان درخصوص تسهیلات تبصره ۱۸ و عملکرد بانک‌های استان نیز گفت: تنها ۳۳ طرح از ۵۶ طرح در بانک‌ها مصوب و به ۱۴ طرح تسهیلات پرداخت شده که این موضوع، راضی کننده نیست.

وی افزود: لازم است طی روزهای باقیمانده و تا پایان بهمن ماه، رشد قابل ملاحظه‌ای داشته باشیم و این میزان به حدود ۵۰ درصد برسد.

وی با اشاره به طرح‌های ملی مانند طرح کارورزی گفت: از ۲۱۹ نفر معرفی شده در طرح مشوق‌های بیمه‌ ای ، ۵۱ نفر مشغول کار شده اند و در بخش تسهیلات مشاغل خانگی نیز۳ / ۴۶  درصد محقق شده که این عملکرد راضی کننده نیست و انتظار دارم ارتقاء یابد.

کد خبر: ۳٬۴۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha