۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۷
تسهیل فرآیندها به ارتقای صادرات استان سمنان کمک می کند/ برون‌سپاری امور در بخش گمرک
معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان:

تسهیل فرآیندها به ارتقای صادرات استان سمنان کمک می کند/ برون‌سپاری امور در بخش گمرک

سمنان- معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان با بیان اینکه روند تسهیل در انجام امور و فرآیندها به ایجاد ترغیب در تجارت به خصوص ارتقای صادرات محصولات تولیدی استان کمک می‌کند، گفت: موانع و چالش‌های پیش روی صادر کنندگان در سال جاری احصاء شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، فاطمه منصوری بعد از ظهر دوشنبه در بازدید از گمرک استان سمنان و در دیدار با مدیرکل این مرکز، ضمن بیان اینکه روند تسهیل در انجام امور و فرآیند ها به منظور ایجاد ترغیب در تجارت و ارتقای صادرات استان می بایست مد نظر قرار گیرد، بیان کرد: تسهیل در فرایندها سبب می شود که ترغیب بیشتری بین تولید و صادر کنندگان ایجاد شود و این امر در استان مستعد سمنان، دارای اهمیت است.

وی افزود: با وجود موانع و چالشهایی که در بحث صادرات و واردات با آن مواجه هستیم، تسهیل فرایند ها قطعا نقشی اساسی در ترغیب فعالان عرصه تجارت و صادرات خواهد داشت.

معاون استاندار سمنان از برون سپاری برخی از اقدامات توسط گمرک استان سمنان قدردانی کرد و گفت: برون سپاری بخشی از خدمات غیر حاکمیتی که منجر به ایجاد فضای رقابتی و شفاف سازی می شود از دستاوردهای مهم گمرک در سال های اخیر است.

منصوری درباره طرح های گمرک مانند الکترونیکی کردن انبار ها و ... بیان کرد: توسعه دولت الکترونیک و الکترونیکی کردن بسیاری از فرایندها و خدمات در گمرک به خوبی اجرا شد که این امر منجر به کاهش مراجعه ارباب رجوع و تسریع و شفافیت در فرآیند انجام کار است.

وی در  خاتمه گفت: در بحث مقابله با قاچاق کالا در کشور نقش گمرک بسیار حائز اهمیت است و این دستگاه حساس به عنوان یک زیر سیستم مهم در توسعه اقتصادی کشور محسوب می شود.

کد خبر: ۳۴٬۷۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha