۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
مجلس عدم‌عرضه ای‌تی‌اف دوم در بازار بورس را پیگیری می‌کند
عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس و اوراق بهادار:

مجلس عدم‌عرضه ای‌تی‌اف دوم در بازار بورس را پیگیری می‌کند

علیزاده، عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس و اوراق بهادار گفت: ما حتما موضوع کاهش ارزش سهام در بازار بورس را از مسئولان وزارت اقتصاد و دارایی و سازمان بورس پیگیری می‌کنیم تا ببینیم چه راه حلی می‌توان برای این موضوع پیدا کرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محسن علیزاده عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس و اوراق بهادار، درباره وضعیت بازار بورس گفت: در یک مقطع زمانی از ابتدای صبح امروز اعلام خبر عدم‌عرضه ای‌تی‌اف دوم توسط سازمان خصوصی‌سازی موجب افت نزولی در بازار بورس شد و بعد با اعلام این خبر به عنوان شایعه بار دیگر بازار تا حدودی به شرایط قبل بازگشت.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: با اعلام رسمی وزارت اقتصاد و دارایی درباره عدم عرضه ای‌تی‌اف دوم در ابتدای شهریور ماه مجددا  بازار بورس ارزش نزولی پیدا کرد.

وی اظهار کرد: مطمئنا این اظهارنظرها تبعات منفی برای بازار به همراه داشته است و بنابراین ما حتما این موضوع را از مسئولان وزارت اقتصاد و دارایی و سازمان بورس پیگیری خواهیم کرد تا ببینیم چه راه حلی می‌توان برای این موضوع پیدا کرد.

از حدود یک هفته قبل خبر عرضه قطعی ای‌تی‌اف دوم در روز دوم شهریور در بسیاری از رسانه‌های رسمی و غیررسمی باعث شد تا موجی از ورود نقدینگی به‌ سمت ۴ سهم پالایشی (پالایشگاههای بندرعباس، تهران، تبریز و اصفهان) صورت گیرد.

اما امروز اعلام شد، براساس اعلام قبلی سازمان خصوصی‌سازی قرار بود سهام دولت در چهار پالایشگاه در قالب دومین صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله (etf) عرضه شود لیکن با توجه به عدم اقدام وزارت نفت در تأسیس صندوق مذکور، هیئت واگذاری در آخرین جلسه خود و با توجه به عرضه قبلی سهام شرکت پالایش نفت تبریز، عرضه باقی‌مانده بلوک سهام متعلق به دولت در سه شرکت پالایش نفت بندرعباس، تهران و اصفهان را نیز مصوب نمود، لذا بر همین اساس آگهی عرضه عمده و بلوکی سهام این شرکت‌ها هفته گذشته منتشر شده است که پس از هماهنگی با بورس تاریخ دقیق عرضه آن در بازار سرمایه مشخص خواهد شد.

کد خبر: ۳۴٬۷۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha