۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۶
عرضه ۲۵ هزار میلیارد ریال اوراق نفتی
در بورس انرژی انجام می شود؛

عرضه ۲۵ هزار میلیارد ریال اوراق نفتی

امروز دوشنبه ۲۰مرداد ماه، ۱۰هزار میلیارد ریال اوراق سلف موازی استاندارد میعانات گازی توسط شرکت توسعه نفت و گاز صبای کنگان، در بازار مشتقه بورس انرژی ایران در نماد «سمیعا۰۰۱» عرضه خواهد شد.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه ایران، اوراق سلف موازی استاندارد نفت خام سنگین صادراتی برای شرکت «توسعه نفت و گاز صبا اروند» و اوراق سلف موازی استاندارد میعانات گازی شرکت «توسعه نفت و گاز صبای کنگان» با ارزشی بالغ بر ۲۵ هزار میلیارد ریال عرضه می شود.

مدیرعامل شرکت تامین سرمایه بانک ملت در این مورد گفت: این اوراق در مجموع یک میلیون و ۲۱ هزار و ۹۴۵ قرارداد سلف موازی استاندارد میعانات گازی شرکت توسعه نفت و گاز صبای کنگان بوده که با هدف تامین مالی طرح توسعه جامع و تکمیل فازهای ۱۱ تا ۲۴ پارس جنوبی و به قیمت عرضه ۹ میلیون و ۷۸۵هزار و ۲۶۰ ریال برای هر قرارداد، واگذار می شود.

روح الله حسینی مقدم، در ادامه با اشاره به اینکه عرضه مزبور تنها در یک روز کاری خواهد بود، گفت: در همین راستا تامین سرمایه بانک ملت، تعهد خرید، مشاوره و بازارگردانی ۱۵هزار میلیارد ریال اوراق سلف موازی استاندارد نفت خام سنگین صادراتی شرکت «توسعه نفت و گاز صبا اروند» را نیز برعهده گرفته است.

وی ادامه داد: این اوراق نیز امروز ۲۰مرداد ماه ۱۳۹۹ از بستر بورس انرژی عرضه خواهد شد. حجم اوراق مزبور بالغ بر در مجموع یک میلیون و ۴۹۱هزار و ۵۶۲ قرارداد سلف موازی بوده که به قیمت ۱۰ میلیون و ۵۶ هزار و ۵۷۰ریال در هر قرارداد واگذار خواهد شد.

به گفته مدیرعامل «تملت»، شرکت هدف از این عرضه را تامین مالی طرح احداث خطوط لوله نفت خام و پایانه های صادراتی در بنادر بهرگان و جاسک عنوان کرده است. این اوراق توسط کارگزاری بانک ملت عرضه می شوند.

کد خبر: ۳۴٬۶۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha