۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸
کمبود کالا نداریم ولی مردم قدرت خرید ندارند
رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی در گفتگو با بازار

کمبود کالا نداریم ولی مردم قدرت خرید ندارند

آقا طاهر؛ رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: کمبود کالای اساسی در بازار به هیچ عنوان نداریم اما مردم قدرت خرید کافی ندارند.

محمد آقا طاهر رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: تامین ارز برای واردات کالا به کشور صورت گرفته به همین دلیل کمبودی برای کالاهای اساسی نداریم.

وی افزود: در حال حاضر موجودی برنج خارجی با توجه به تامین ارز برای واردات این کالا به میزان کفایت وجود دارد ولی مساله اصلی این است که قیمت برنج به دلیل تغییر نوع ارز وارداتی از کیلویی ۸ هزار تومان به ۱۵ هزار تومان رسیده است.

آقا طاهر ادامه داد: قیمت شکر نیز در ماه های اخیر به دلیل تغییر نرخ ارز وارداتی و کاهش میزان واردات افزایش پیدا کرده بود اما توزیع شکر از سوی سازمان صمت استان تهران موجب شده تا نرخ شکر در هفته های اخیر کیلویی ۱۵۰۰ تومان کاهش پیدا کند. البته کاهش قیمت شکر به این معنا نیست که نرخ این کالا به روند سابق بازگشته است.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در شرایط فعلی هیچ نوع کمبودی در بازار کالاهای اساسی نداریم و شرایط به نحوی نیست که همانند برخی از بازه های زمانی با نبود کالا در بازار روبرو باشیم اما کاهش قدرت خرید مردم به دلیل شرایط اقتصادی موجب شده تا مردم صرفا کالاها را در حد رفع نیازهای کوتاه مدت خریداری کنند.

کد خبر: ۳۴٬۶۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha