۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۲
افزایش ۴۰ درصدی تولید گل محمدی در استان همدان
رئیس سازمان جهادکشاورزی همدان خبرداد:

افزایش ۴۰ درصدی تولید گل محمدی در استان همدان

همدان - رئیس سازمان جهادکشاورزی همدان با بیان اینکه تولید گل محمدی در استان همدان امسال ۴۰ درصد افزایش داشته است، گفت: ۴۵۰ تن گل محمدی از باغ‌های استان همدان برداشت شده است.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی استان همدان، منصور رضوانی جلال اظهار کرد: استان همدان با این میزان افزایش، تولید گل محمدی امسال رکورد بی سابقه‌ای را ثبت کرد.

وی با بیان اینکه امسال در ۳۳۰ هکتار از باغ‌های استان همدان گل محمدی کاشته شده است، افزود: سال گذشته در ۲۵۰ هکتار از باغ‌های استان همدان گل محمدی کشت و ۳۲۰ تن برداشت شد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی همدان عنوان کرد: کشت گل محمدی با توجه به شرایط اقلیمی و منطقه‌ای و کاهش مصرف آب از سال ۱۳۸۳ در ۵۶ هکتار از باغ‌های استان همدان آغاز شد.

رضوانی جلال با بیان اینکه گل محمدی گیاهی بسیار مقاوم به کم آبی، دارای ارزش اقتصادی بالا و دارای آفت کمی است، افزود: در حال حاضر کشت گل محمدی در استان همدان با استقبال بسیار خوب کشاورزان مواجه شده است.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط آب و هوایی زمان کشت گل محمدی از نیمه دوم اسفند تا پایان فروردین ماه و کشت پاییزه از اواخر مهر تا اواخر آبانماه انجام می‌شود.

کد خبر: ۳۴٬۵۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha