۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۰
۷۶ هزار تن گندم از مزارع استان سمنان برداشت شد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سمنان:

۷۶ هزار تن گندم از مزارع استان سمنان برداشت شد

سمنان- رئیس سازمان جهاد کشاورزی سمنان بابیان اینکه ۷۶ هزار تن گندم از مزارع استان برداشت شد، گفت: ۲۸ مرکز خرید گندم در سال جاری ساماندهی شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، سید حسن میرعماد بعدازظهر یکشنبه در حاشیه جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در گفتگو با خبرنگاران که در استانداری سمنان برگزار شد، اظهار داشت: تاکنون بر اساس آخرین آمار ۷۶ هزار تن گندم از مزارع استان برداشت شد.

وی بابیان اینکه در سال زراعی جاری، ۲۱ هزار و ۴۴۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان سمنان آبی و ۱۰ هزار و ۷۰۰ هکتار اراضی دیم به کشت گندم اختصاص یافت است، تصریح کرد: روند برداشت‌ گندم در مناطق ییلاقی و سردسیری استان ادامه دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با تأکید بر اینکه پیش‌بینی می‌شود در آینده حداکثر یک هزار و ۵۰۰ تن گندم از مزارع شمالی استان برداشت شود، بیان کرد: ۲۸ مرکز خرید گندم در سال جاری در استان ساماندهی شده است.

میرعماد با اشاره به اینکه ۲۳۰ دستگاه برداشت گندم از نقاط مختلف کشور به استان سمنان در ماه‌های گذشته منتقل شد، افزود: در سال جاری پیش‌بینی‌شده بود که ۳۵ هزار تن گندم از شهرستان میامی برداشت شود که این رقم به‌عناوین‌مختلف محقق نشد.

وی بابیان اینکه قیمت گران‌تر جو به نسبت گندم از دلایل بی‌رغبتی گندم کاران استان درکشت گندم در سال زراعی جاری بوده است، یادآور شد: قیمت جو به ازای یک کیلوگرم تا سه هزار تومان است درحالی‌که قیمت گندم به ازای یک کیلوگرم دو هزار و ۵۰۰ تومان است.

کد خبر: ۳۴٬۵۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha