۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹
طرح پویش «بدون قیمت نخریم» با همکاری اتاق اصناف و اتحادیه های البرز به اجرا درآمد
در راستای جلوگیری از گرانفروشی و تخلفات صنفی؛

طرح پویش «بدون قیمت نخریم» با همکاری اتاق اصناف و اتحادیه های البرز به اجرا درآمد

کرج- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز از اجرای طرح پویش «بدون قیمت نخریم» با همکاری مشترک اتاق های اصناف و اتحادیه های صنفی استان خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز، رامین ربیعی گفت: اغلب تخلفات صنفی با عدم درج قیمت کالا و فقدان شفافیت در حوزه قیمت آغاز می شود. زیرا وقتی کالایی قیمت داشته باشد بازرسین می‌توانند بر اساس قیمت عرضه و قیمت فاکتور، سود قانونی را محاسبه و تخلف یا عدم تخلف واحد صنفی را به سرعت ارزیابی کنند.

وی اطلاع از قیمت کالا را ابتدایی ترین حق مصرف‌ کننده دانست و افزود: در این راستا جایگاه شهروندان بسیار حائز اهمیت است و پیوستن آنها به پویش مردمی «بدون قیمت نخریم» باعث پیدایش یک نظارت همگانی در سطح بازار خواهد شد.

دبیر کارگروه تنظیم بازار استان البرز تصریح کرد: اتحادیه‌ها در راستای اجرای تکالیف قانونی و برنامه‌های ابلاغی وزارت صمت در خصوص رعایت ضوابط شناسه کالا و ثبت نام درسامانه جامع انبارها باید علاوه بر نظارت جدی و دقیق بر اصناف زیر مجموعه خود با برگزاری جلسات آموزشی و اطلاع رسانی های لازم، نسبت به توجیه اعضای خود در راستای اهتمام جدی نسبت به پویش «بدون قیمت نخریم» اقدام کنند.

وی با رد هرگونه توجیهی که منجر به گرانفروشی کالا شود، افزود: متاسفانه شناور بودن نرخ کالا، دستاویزی برای گرانفروشی برخی ها می شود که این امر تخلف بوده و قیمت هیچ کالایی شناور نیست از این رو همه موظف به درج قیمت هستند.

ربیعی اظهار کرد: مردم با نخریدن و مقاومت در برابر کالای بدون قیمت، می توانند مراتب را به سامانه تلفنی «۱۲۴» گزارش کنند تا در اسرع وقت به این تخلفات رسیدگی شود.

کد خبر: ۳۴٬۴۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha