۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸
ساخت ۱۰۰ هزار ویلا در جنگل ها و مزارع مازندران
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

ساخت ۱۰۰ هزار ویلا در جنگل ها و مزارع مازندران

ساری - استاد کشاورزی و عضو موسسه تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی کشور گفت: طی ۲۰ سال گذشته بیش از ۱۰۰ هزار ویلای اختصاصی در عرصه های طبیعی و کشاورزی مازندران ساخته شده است.

محمد امینی در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: طبق گزارش ها و مستندات، ظرف ۲۰ سال گذشته ۱۰۰ هزار ویلای اختصاصی در مناطق مختلف کوهستانی و جنگلی احداث شده که نگران کننده است.

وی با اشاره به اینکه تغییر کاربری ها در سطح عرصه های طبیعی و جنگلی همچنان وجود دارد، گفت: تغییرات ایجاد شده در حوزه منابع طبیعی و کشاورزی قابل برگشت نیست زیرا عملا نمی توان این عرصه ها را با وجود سازه های احداث شده، بازگرداند.

امنیی تصریح کرد: ساخت و سازهای صورت گرفته و ویلاسازی ها در عرصه های طبیعی و جنگلی سبب کاهش سطح جنگل ها و عرصه های کشاورزی شده است و وقتی جنگل و مزارع تنک می شود و قدرت تجدید حیات را از دست می دهد، یعنی تغییر کاربری در آن صورت گرفته است.

وی یادآور شد: ایجاد جاده های دسترسی، شبکه های آب و برق ناشی از ساخت و سازهای غیرمجاز و یا قانونی نیز سبب تخریب عرصه های طبیعی شده است.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه سطح جنگل ها در حال حاضر به ۱.۶ میلیون هکتار رسیده است، افزود: این میزان در ۶۴ سال قبل حدود ۳.۴ میلیون هکتار بوده است.

وی خواهان برنامه ریزی برای پیشگیری از تغییر کاربری‌های غیرمجاز، تخریب و قاچاق از عرصه های ملی شد.

کد خبر: ۳٬۴۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha