۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۹
میلیاردها دلار به بیروت خسارت وارد شده است
شهردار بیروت:

میلیاردها دلار به بیروت خسارت وارد شده است

ایتانی، شهردار لبنان می‌گوید نمی‌توان ارزیابی دقیقی درباره میزان خسارات وارده به بیروت به علت انفجارها ارائه کرد، اما بطور قطع میلیاردها دلار خسارات به این شهر وارد شده است.

 به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، شهردار بیروت اعلام کرد میلیاردها دلار به این شهر خسارات وارد شده است.

جمال ایتانی شهردار شهر بیروت در پی انفجارهای روز گذشته در این شهر اعلام کرد حجم تخریب‌ها و ویرانی‌های ناشی از این انفجارها بسیار گسترده است. هر چند در حال حاضر سخت است که بتوان ارزیابی دقیقی درباره میزان خسارات وارده به بیروت به علت انفجارها ارائه کرد، اما بطور قطع میلیاردها دلار خسارات به این شهر وارد شده است. وی گفت من تنها بخش بندری شهر بیروت را دیده ام و خسارات وارده به آن جا میلیاردها دلار است.

شهردار شهر بیروت افزود انفجار در این شهر مانند زمین لرزه بود که به بیروت و تمام لبنان خسارت زد. برای بازسازی این تخریب‌ها و ویرانی‌ها هم به میلیاردها دلار منابع مالی نیاز خواهیم داشت. این انفجارها اقتصاد بیروت را هم مختل خواهند کرد، زیرا بسیاری از کسب و کارها به شدت آسیب دیده اند و برای شروع مجدد به سرمایه گذاری‌های جدید نیاز خواهند داشت.

شهردار شهر بیروت در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر این که آیا بیروت بار دیگر بازسازی خواهد شد؟ گفت: ما به علت قربانیان این انفجار و تخریب‌های ناشی از آن به شدت متاسف هستیم. اما بطور قطع شهر را بازسازی خواهیم کرد و شاید یک سال برای بازسازی زمان نیاز داشته باشیم.

کد خبر: ۳۴٬۰۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha