۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶
توسعه کشت گلخانه‌ای در ۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان سمنان
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بیان کرد:

توسعه کشت گلخانه‌ای در ۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان سمنان

سمنان- رئیس سازمان جهاد کشاورزی سمنان بابیان اینکه کشت گلخانه‌ای در ۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان برای سال جاری برنامه‌ریزی‌شده است، گفت: تاکنون ۱۷۳ هکتار گلخانه ایجادشده است.

به گزارش خبرنگار بازار، سید حسن میرعماد بعدازظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان ضمن بیان اینکه توسعه کشت‌های گلخانه‌ای در استان به‌عنوان یک سیاست جدی دنبال می‌شود، اظهار داشت: کشت گلخانه‌ای در ۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان برای سال جاری برنامه‌ریزی‌شده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۷۳ هکتار در استان سمنان گلخانه ‌ایجادشده است، افزود: در سال گذشته به میزان ۳۷ هکتار و در سال قبل از آن نیز به میزان ۳۳ هکتار کشت گلخانه‌ای در استان انجام‌شده است.

توسعه کشاورزی حفاظتی در استان
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بابیان اینکه افزایش اشتغال، ارتقای سطح تولیدات کشاورزی و مدیریت مصرف آب از اهداف مهمی است که در این راستا دنبال می‌شود، یادآور شد: توسعه و ترویج کشاورزی حفاظتی در استان با توجه به شرایط بحران کم‌آبی در دستور کار قرار دارد.

میرعماد درباره این نوع کشاورزی توضیح داد: کشاورزی بدون خاک‌ورزی به‌گونه‌ای که پوشش گیاهی از بین نرود را کشاورزی حفاظتی می‌نامند که در مدیریت مصرف آب تأثیر بسزایی دارد.

وی توسعه و ترویج نوغان‌داری در روستاهای استان سمنان را از دیگر اهداف و برنامه‌های این سازمان در سال جاری برشمرد و گفت: ۵۲ واحد نوغان‌داری در دو سه سال اخیر در استان سمنان راه‌اندازی شده است.

۴۱ هزار مرغ تخم‌گذار در استان سمنان وجود دارد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بابیان اینکه نوغان‌داری یک شغل درآمدزا برای زنان روستایی است، اضافه کرد: استان سمنان در بحث دام و طیور نیز از ظرفیت‌های بسیار خوبی برخوردار است.

میرعماد با اشاره به فعالیت ۳۵۹ واحد پرورش مرغ گوشتی در استان بیان کرد: باوجود ۴۱ هزار مرغ تخم‌گذار در استان سمنان میزان تولید مرغ در این منطقه ۵۶ هزار تن است.

کد خبر: ۳۳٬۹۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha