۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۸
بازگشت ۸۵ واحد راکد آذربایجان غربی به چرخه تولید تا پایان سال ۹۹
رئیس سازمان صمت آذربایجان‌غربی خبر داد

بازگشت ۸۵ واحد راکد آذربایجان غربی به چرخه تولید تا پایان سال ۹۹

ارومیه- رئیس سازمان صنعت، معدن، تجارت آذربایجان ‌غربی گفت: در سال جاری ۸۵ واحد تولیدی راکد استان به چرخه تولید باز می‌گردد که در این راستا، ۱۶ واحد تاکنون فعال شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی، غلامرضا بابایی گفت: پس از ارزیابی عملکرد سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت کشور در سه ماهه اول سال جاری، استان آذربایجان‌غربی با تحقق کامل اهداف پیش‌بینی، توانست رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص دهد.

وی تصریح کرد: در سال جهش تولید برای سازمان‌های استانی متناسب با جهت‌گیری‌های اصلی وزارت شامل جهش تولید، اتمام طرح‌ها و پروژه‌های نیمه‌تمام، توسعه صادرات و کنترل واردات و نیز مدیریت و تنظیم بازار، ۱۲ برنامه عملیاتی تدوین شد.

بابایی بیان کرد: این برنامه‌های عملیاتی در راستای پنج محور توسعه تولید و تعمیق ساخت داخل، مدیریت واردات و توسعه صادرات غیر نفتی، توسعه معادن و صنایع معدنی با اجرای نقشه راه معدن، مدیریت بازار و ساماندهی لجستیک تجاری و نیز تامین منابع مالی و توسعه سرمایه گذاری تدوین شد.

وی با اشاره به اینکه امسال حجم و تنوع محصولات صادراتی کالا و خدمات به ۱۵ کشور همسایه و دو کشور هند و چین افزایش یافته است، گفت: ارزش صادرات، یک هزار و ۷۴۶ میلیون دلار برآورد شده که تاکنون یک هزار و ۴۹۲ میلیون دلار آن محقق شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن، تجارت آذربایجان‌غربی با اشاره به فعال‌سازی واحدهای راکد در استان بیان کرد: سال گذشته بر اساس سیاست‌های ابلاغی و حمایت‌های مدیریت ارشد استان بیش از ۸۹ واحد راکد به چرخه تولید بازگشتند. همچنین در سال جاری نیز ۸۵ واحد تولیدی راکد به چرخه باز می‌گردد و در این راستا ۱۶ واحد تاکنون فعال شده است.

کد خبر: ۳۳٬۸۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha