۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۹
۹۱ درصد آب استان مرکزی در بخش کشاورزی مصرف می شود
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی:

۹۱ درصد آب استان مرکزی در بخش کشاورزی مصرف می شود

اراک- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی گفت: ۹۱ درصد آب در استان مرکزی در بخش کشاورزی مصرف می شود.

به گزارش خبرنگار بازار، عزت اله آمره‌ای ظهر سه‌شنبه در نشست خبری که به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار در آبفای استان مرکزی برگزار شد، طی سخنانی با بیان این که بیشترین چاه‌های غیرمجازاستان در شازند، اراک، ساوه، خمین و خنداب هستند، گفت: سه هزار حلقه چاه کشاورزی استان مرکزی در اجرای طرح احیا و تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی پُر و غیرفعال شده‌اند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی اضافه کرد: هم اکنون با نصب یک هزار و ۵۰۰ کنتور حجمی در سطح چاه‌های استان مرکزی توانستیم، ۳۴ میلیون متر مکعب در مصرف آب صرفه جویی کنیم.

وی گفت: از تعداد ۱۳ هزار چاه کشاورزی موجود در استان مرکزی بیش از دو هزار ۶۰۰ چاه فاقد پروانه بهره برداری هستند، که یک هزار و ۶۰۰ چاه غیرمجاز مربوط به قبل از سال ۸۵ است، که این چاه های غیرمجاز تا پایان برنامه هفتم تعیین تکلیف خواهند شد.

آمره ای همچنین از اجرای سند سازگاری با کم آبی در استان مرکزی خبر داد و گفت: با اجرای این سند از برداشت ۷۰۰ میلیون متر مکعب آب از منابع زیرزمینی جلوگیری می‌شود، در حال حاضر حدود ۸۰ درصد مصرف آب از منابع زیرزمینی و ۲۰ درصد از منابع سطحی تامین می‌شود و ۹۱ درصد آب در بخش کشاورزی، پنج درصد در بخش شرب و چهار درصد در حوزه صنعت و خدمات مصرف می‌شود.

کد خبر: ۳۳٬۷۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha