۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۲
توسعه آبیاری مدرن در کشت و صنعت مغان تا ۵ هزار هکتار| سیلوی خندقی احداث می شود
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

توسعه آبیاری مدرن در کشت و صنعت مغان تا ۵ هزار هکتار| سیلوی خندقی احداث می شود

اردبیل- معاون امور فنی و عمرانی شرکت کشت و صنعت مغان گفت: امسال در سطح پنج هزار هکتار توسعه آبیاری مدرن و تحت فشار اجرایی و عملیاتی می شود.

هوشنگ محمدی در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: امور فنی، عمرانی و مهندسی با بهره‌گیری از تجارب کارشناسان در رشته‌های مختلف عمران، برق، مکانیک و نقشه‌برداری احداث و توسعه زیرساخت‌های مختلف در کشت و صنعت را بر عهده گرفته و سعی می کند در ابعاد مختلف به تقویت کارهای زیربنایی در این شرکت کمک کند.

وی به وجود بزرگترین شبکه آبیاری و زهکشی منطقه مغان در کشت و صنعت مغان در مجموعه اقتصادی کشت و صنعت اشاره کرد و گفت: در کنار توسعه کانال‌ها و لایروبی آنها، تسطیح اراضی، اصلاح شیب، توسعه شبکه‌های آبیاری مدرن جز رویکردهای جدید کشت و صنعت و دامپروری مغان است که ما سعی می کنیم در بخش‌های مختلف این طرح‌ها را اجرایی و عملیاتی کنیم.

هر چند در منطقه محدوده کشت و صنعت مغان ۶۳ هزار هکتار اعلام می شود اما بخشی از این اراضی تاکنون واگذار شده و همچنان حفظ و صیانت از اراضی زراعی و باغات منطقه در برنامه‌ریزی مدیران کشت و صنعت مغان است.

۵ هزار و ۴۸۰ هکتار اراضی به عشایر محدوده‌نشین کشت و صنعت مغان واگذار شد
معاون امور فنی و عمرانی شرکت کشت و صنعت مغان با بیان اینکه در سطح اراضی و باغات کشت و صنعت مغان طرح‌های متعدد توسعه‌ای با رویکرد کیفی در حال اجراست، تصریح کرد: پنج هزار و ۴۸۰ هکتار اراضی کشت و صنعت مغان اخیرا در قالب طرح ساماندهی اسکان عشایر به عشایر محدوده‌نشین کشت و صنعت واگذار شد تا ما بتوانیم به معضل چندین ساله اختلاف عشایر با کشت و صنعت پایان دهیم.

محمدی افزود: هر چند در منطقه محدوده کشت و صنعت مغان ۶۳ هزار هکتار اعلام می شود اما بخشی از این اراضی تاکنون واگذار شده و همچنان حفظ و صیانت از اراضی زراعی و باغات منطقه در برنامه‌ریزی مدیران کشت و صنعت مغان است.

وی به ضرورت به روزرسانی این اراضی و بهره‌مندی از شبکه یکپارچه آبیاری مدرن اشاره کرد و ادامه داد: امسال در ۵۰۰ هکتار زراعت ذرت و چغندر بهاری با آبیاری مدرن انجام می شود و طرح توسعه پنج هزار هکتار آبیاری مدرن نیز جز برنامه‌ریزی های اصلی است.

۱۰ جایگاه جدید شیر دوشی در بخش دامپروری احداث می شود
معاون امور فنی و عمرانی شرکت کشت و صنعت مغان در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در ساخت ابنیه برای بخش‌های دامپروری کشت و صنعت مغان نیز سعی ما بر این است تا ۱۰ جایگاه جدید در فضای ۲۵ هزار مترمربع به عنوان جایگاه‌های شیر دوشی احداث کنیم که تعدادیی از آنها تاکنون آماده بهره‌برداری شده و سایر ایستگاه‌ها نیز برای نگهداری و پرورش ۲ هزار رأس گاو اجرایی و عملیاتی می شود.

وی اضافه کرد: با هدف مقاوم‌سازی تأسیسات و ابنیه‌های فنی در کشت و صنعت مغان در قالب ۲۸۴ هکتار طرح‌های متعدد عمرانی اجرا شده و تولید مصالح بومی و همچنین بلوک‌های سازه‌ای به همراه آسفالت گرم را در کشت و صنعت مغان شاهد هستیم.

محمدی راه‌های مواصلاتی کشت و صنعت را بیش از ۱۰۰ کیلومتر اعلام کرد و گفت: با بهره‌گیری از ظرفیت کارخانه آسفالت شرکت، سعی بر این است تا زیرسازی و عملیات آسفالت‌ریزی به صورت منظم انجام شود.

با هدف مقاوم‌سازی تأسیسات و ابنیه‌های فنی در کشت و صنعت مغان در قالب ۲۸۴ هکتار طرح‌های متعدد عمرانی اجرا شده و تولید مصالح بومی و همچنین بلوک‌های سازه‌ای به همراه آسفالت گرم را در کشت و صنعت مغان شاهد هستیم.

توسعه کشت صنوبر در کشت و صنعت مغان در حال اجراست
معاون امور فنی و عمرانی شرکت کشت و صنعت مغان بیان کرد: اداره تأسیسات برق شرکت نیز برای ۱۲۰ کیلومتر برق هوایی و ۸۰ کیلومتر واحدهای پست برق زمینی سعی می کنند تا بهترین شرایط تعمیر و نگهداری را مهیا کنند و بیش از ۶ هزار چراغ در معابر کشت و صنعت نیز در حال بهره‌برداری است.

محمدی وجود تصفیه‌خانه آب را در کشت و صنعت مغان با هدف تأمین آب این مجموعه و ۲۵ روستای همجوار یادآور شد و اظهار کرد: ما آمادگی داریم تا از ظرفیت تولید مصالح کارخانه آسفالت و تأمین قیر مورد نیاز به شهرداری های همجوار نیز ارائه خدمات کرده و در کارهای عمرانی و زیربنایی مشارکت فعال داشته باشیم.

معاون امور فنی و عمرانی شرکت کشت و صنعت مغان توسعه کارخانه‌های متعدد تولیدی، سورتینگ میوه را در کشت و صنعت مغان به همراه احداث جایگاه گاو و سیلوی خندقی به ظرفیت ۱۷ هزار تن یادآور شد و تصریح کرد: طرح‌های متعددی در کشت و صنعت مغان به ویژه تکمیل گلخانه‌ یک هکتاری در این مجموعه و توسعه کشت صنوبر در حال اجراست که امسال شاهد بهره‌برداری از این طرح‌ها نیز خواهیم بود.

کد خبر: ۱۴۵٬۱۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha