۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۹
پیگیری طرح «تضمین دستیابی به کالاهای اساسی» در مجلس
نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خبر داد

پیگیری طرح «تضمین دستیابی به کالاهای اساسی» در مجلس

خدابخشی، نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: من بعنوان یک نماینده نمی توانم به تصمیمات مسئولان دولتی اعتماد کنم و به خاطر همین هم مسئله کالابرگ الکترونیکی را در مجلس مطرح کردیم.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، محمد خدابخشی نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی درباره بازگشت کالابرگ به سبد اقتصادی گفت: ما هم اکنون با دو مسئله مواجهیم؛ نخست تحقق یا عدم تحقق منابع پیش بینی شده برای تأمین کالاهای اساسی با ارز ۴۲۰۰ تومانی و دوم توانایی یا عدم توانایی دولت در توزیع مناسب کالاها بین مصرف کنندگان و اقشار آسیب پذیر.

وی افزود: آن مقدار منابعی که باید محقق می شد متاسفانه به دلیل تحریمها و بحران کرونا و عدم وصول درآمدهای قانون بودجه ۹۹ طی سه ماهه نخست امسال تحقق پیدا نکرد اما همچنان امیدواریم که میزان تحقق این منابع حداقل در ماه های آینده افزایش پیدا کند.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطرنشان کرد: بخش زیادی از منابع اختصاص داده شده به تأمین کالاهای اساسی متاسفانه به دلیل عدم نظارت کامل دولت بر زنجیره تأمین و توزیع کالاهای اساسی به دست مصرف کننده نرسید و بیشتر نصیب دلالان شد و بگذریم از اینکه دولت قسمتی از این منابع ارزی را به کالاهای غیرضروری و غیراساسی مانند غذای سگ و دسته بیل تخصیص داد.

خدابخشی یادآور شد: مجلس در سال گذشته برای اطمینان از رسیدن کالاهای اساسی به دست مردم طرح "کالابرگ الکترونیکی" را به صحن علنی آورد که دولت با مخالفت خود تعدادی از نمایندگان را هم از تصویب این طرح منصرف کرد و متاسفانه این طرح رأی نیاورد.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از پیگیری طرح تضمین دستیابی به کالاهای اساسی در مجلس خبر داد و گفت: مجلس یازدهم در تلاش است تا منابعی به اقشار آسیب پذیر و نیازمند اختصاص داده شود و این طرح اکنون در کمیسیون برنامه و بودجه در حال رسیدگی است.

وی هدف از توزیع کالابرگ الکترونیکی را اطمینان پیدا کردن از دستیابی اقشار آسیب پذیر و ضعیف به کالاهای اساسی عنوان کرد و گفت: با توجه به عدم ثبات اقتصاد و افزایش قیمتها و موضع انفعالی دولت نسبت به کنترل قیمتها حمایت از اقشار آسیب پذیر به شدت ضروری است و یکی از راههای مناسب در این راستا هم استفاده از کالابرگ الکترونیکی می باشد.

خدابخشی تصریح کرد: وقتی که مسئولان دولتی می گویند هیچ مشکلی نداریم بنده بیشتر شک می کنم و تجربه چندساله ام در مجلس نشان داده که دولت برنامه منسجم و کاملی ندارد و من به عنوان یک نماینده نمی توانم به تصمیمات مسئولان دولتی اعتماد کنم و به خاطر همین هم مسئله کالابرگ الکترونیکی را مطرح کردیم.

کد خبر: ۳۳٬۷۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha