۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۲
۷ درصد از ذخایر سنگ‌های تزئینی ایران به طور خام فروشی صادر می‌شود
رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران:

۷ درصد از ذخایر سنگ‌های تزئینی ایران به طور خام فروشی صادر می‌شود

شکوری، رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: امروزه کم‌تر از ۱۰ میلیون تن سنگ تزئینی در کشور تولید می‌شود و با این حساب می‌بینیم که تا ۳۰۰ سال می‌توانیم از ذخایر سنگ تزئینی استفاده کنیم.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، بهرام شکوری گفت:‌ اختیارِ جلوگیری از خام فروش علاوه بر دولت و حاکمیت به بخش خصوصی نیز اعطا شده است.

وی افزود: ما در حوزه مواد معدنی باید بتوانیم از خام فروشی جلوگیری کنیم و ارزش افزوده‌ی بیشتری را ایجاد کنیم.

رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: همه صنایع در کشور باید تلاش کنند تا مواد معدنی را به کالای مصرفی نهایی تبدیل کنند.

وی با اشاره به این که جایگزین شدنِ سوخت سبز به جای سوخت‌های فسیلی، توضیح داد: اگر سوخت‌های سبز به جایگزینیِ کامل برسند، ذخایر نفت ما دیگر به درد نمی‌خورند.

بهرام شکوری افزود: اگر ما بتوانیم نفت را بفروشیم و درآمد حاصل از آن را در جای مناسبی سرمایه‌گذاری کنیم، کاری به نفع کشور انجام داده‌ایم.

وی با اشاره به تنوعِ بسیار زیادِ سنگ‌های تزئینی در ایران، اظهار داشت: در حال حاضر ما بیش از ۵ میلیارد تن ذخایر سنگ تزئینی در اختیار داریم.

رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: امروزه کم‌تر از ۱۰ میلیون تن سنگ تزئینی در کشور تولید می‌شود و با این حساب می‌بینیم که تا ۳۰۰ سال می‌توانیم از ذخایر سنگ تزئینی استفاده کنیم.

وی افزود: ما باید در کنار صادرات محصول مصرفی، بخشی از ذخایر را به طور خام فروشی صادر کنیم.

بهرام شکوری ادامه داد: در حال حاضر حدود ۷ درصد از ذخایر سنگ‌های تزئینی ایران به طور خام فروشی صادر می‌شوند.

وی با اشاره به این که بخش عمده‌ای از فعالیت‌های اقتصاد در اختیار دولت قرار گرفته است، عنوان کرد: سهم بخش خصوصی در فعالیت‌های اقتصادی بسیار ناچیز و کم‌رنگ است.

کد خبر: ۳۳٬۷۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha