۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۶
لوازم التحریری ها ورشکسته و دانشگاه ها ارزان می شوند
مدرسه مجازی به چالش صنعت خرده فروشی تبدیل شده است

لوازم التحریری ها ورشکسته و دانشگاه ها ارزان می شوند

با همه گیری کرونا ویروس و انجام آموزش دانش آموزان از طریق فضای مجازی، انتظار می رود تا خرید لوازم مدرسه با کاهش روبرو شود.

فرحناز سپهری؛ بازار: سایت «اکسیوس» نوشت: فصل بازگشت به مدرسه از جمله  بخشهای مهم درآمد خرده فروشی ها  محسوب می شود. اما خرده فروشان می گویند با آموختن دانش آموزان در خانه، خرید و فروش های معمولی  کمتر خواهد بود و در نتیجه مشکلی برای صنعت آنها، از زمان وقوع این بیماری به وجود آمده به طوری که با تعطیل شدن فروشگاه ها و ورشکستگی همراه بوده است.

شرکت تحقیقاتی  گلوبال دیتا پیش بینی می کند از سال ۲۰۲۵ با کمترین میزان هزینه لوازم خرید مدرسه برای دانش آموزان مقطع ابتدایی و دبیرستان روبرو باشیم. در حالی که انتظار می رود هزینه برای خرید  لوازم برای رفتن به کالج نزدیک به ۴۰  درصد کمتر  از سال گذشته باشد.

هفته گذشته برند اندر امور(تولید کننده کالای ورزشی) به تحلیلگران وال استریت گفت چون معلوم نیست  مدارس چه زمانی باز گشایی می شوند یا بازی و ورزش خواهند داشت، در نتیجه این امر بر تقاضای خرید تأثیر خواهد گذاشت.

این درحالی است که شرایط مدارس، از مهدکودک ها  تا  دانشگاه و کالج، برای اولین بار در همه جا متفاوت است. همانطور که سارا هالزاک، ستون نویس افکار بلومبرگ، هفته گذشته نوشت: «این مساله اتخاذ سیاست ها، تخصیص موجودی و تخفیف های هدفمند را برای خرده فروشان دشوار خواهد کرد.»

راوی سالیگرام، مدیرعامل برندهای نیوول، همچون شارپیز، چسب المر و  قلم پیپرمیت، هفته گذشته به تحلیلگران گفت:  برخی از خرده فروشان معتقدند با توجه به عدم قطعیت و عدم شفافیت، شاهد خریدار های کمی هستیم. بسیاری از مدارس لیست آنچه را که دانش آموزان باید خریداری کنند  را منتشر نکرده اند.

از طرفی بازشدن  مدرسه به تنهایی ۲۵ درصد از کسب و کار در حوزه قلم  و مارکر برند نیوول را تشکیل می دهد. این درحالی است که فروش الکترونیکی به لطف آموزش مجازی شاهد پیشرفت اقتصادی خواهد بود.

فدراسیون ملی خرده فروشی پیش بینی می کند فصل خرید لوازم مدرسه رکورددار باشد. به دلیل اینکه پول بیشتری از گذشته در  بخش رایانه ها و سایر لوازم الکترونیکی برای بهتر کردن فضای بهتر در محیط یادگیری در خانه هزینه می شود.

مایکل پاچتر، تحلیلگر شرکت سرمایه گذاری Wedbush Securities، به مارکت واچ گفت: از طرفی خرید برای وسایل الکترونیکی توسط آن دسته از والدین که به دلیل بیماری همه گیر بیکار و از کار اخراج شده اند، امکان پذیر نیست.

مطابق نظرسنجی والدین در دیلویت، خانواده های پر درآمد انتظار دارند در طول همه گیری ۶ درصد بیشتر از سال گذشته  هزینه صرف خرید به کالج کنند، در حالی که انتظارات برای والدین با درآمد متوسط ‌۱۲ درصد و برای والدین کم درآمد ۴ درصد است.

جی ژانگ، متخصص در مدیریت خرده فروشی  از دانشکده بازرگانی دانشگاه مریلند، در یادداشتی اظهار داشت: تعجب آور نیست که بزرگترین برندها چه کسانی هستند، شرکت هایی مانند آمازون، والمارت، تارگت، بست بای و اپل. چرا که با آموزش آنلاین بهترین موقعیت را دارند، در حالی که فروشگاه های سنتی با مشکل روبرو می شوند.

نکته آخر: چالشهای خرده فروشی با واقعیت های جدید ناشی از بیماری همه گیر مانند مدرسه مجازی تسریع می شود. از طرفی می تواند این عرصه توسط بزرگترین بازیکنان  این حوزه در اختیار گرفته شود.

کد خبر: ۳۳٬۵۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha