۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۷
تقلیل زمان اخذ مجوز کسب و کار از ۷۲ روز به ۷۲ ساعت در اراک
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک خبر داد

تقلیل زمان اخذ مجوز کسب و کار از ۷۲ روز به ۷۲ ساعت در اراک

اراک- توسطی، رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک با تاکید بر بهبود فضای کسب و کار از تقلیل زمان اخذ مجوز از ۷۲ روز به ۷۲ ساعت در این شهرستان خبر داد.

منوچهر توسطی در گفتگو با خبرنگار بازار در خصوص برگزاری نشست نحوه بررسی پنجره شروع کسب و کار در اراک اظهار داشت: اگر کسی بخواهد کسب و کاری را شروع کرده و مجوز های لازم را اخذ کند،  بایستی به صورت میانگین بیش از ۷۲ روز بین دستگاه های دولتی رفت و آمد کند در صورتی که در بسیاری از کشورها این کار فقط چند ساعت به طول می‌انجامد.

وی در ادامه گفت: امروز بنا داریم که با هدف کاهش این رفت و آمدها کاری را در اتاق بازرگانی تهران با عنوان پنجره شروع کسب و کار شکل گرفته است را در اتاق بازرگانی اراک نیز به عنوان الگو انجام دهیم.

توسطی عنوان داشت: در این خصوص  محلی را با زیرساخت های لازم مشخص کردیم که نمایندگان دستگاه های صادر کننده مجوز در آن مستقر خواهند شد و نمایندگان ارگان ها فقط با یک کامپیوتر می توانند خدمات خود را را به فعالین اقتصادی ارائه بدهند و هدف پارلمان بخش خصوصی این است که انگیزه ای برای شروع سرمایه گذاری و کسب و کار را به فعالین اقتصادی استان بدهد.

رییس اتاق بازرگانی اراک افزود:  تعدادی از افراد هستند که توانایی ایجاد کسب و کار و بنگاه اقتصادی دارند و بایستی به آنها بها داده شود و بار سنگین مشکلات را از دوششان برداریم لذا باید با کمک ارگان ها ساز و کاری ایجاد کنیم که کسب مجوز شروع کسب و کار با سرعت بیشتری انجام شود و امیدواریم که برای اخذ مجوز کسب و کار که هم اکنون به صورت میانگین ۷۲ روز زمان‌ میبرد به ۷۲ ساعت برسیم.

توسطی در خصوص ارائه این خدمات در کشورهای دیگر گفت: در گرجستان هرجا که نیاز به خدمات به فعالان اقتصادی باشد، این خدمات در مراکزی با سرعت بالایی انجام خواهد شد. در استان مرکزی نیز در حوزه شورای گفت و گو اقدامات بسیار مثمر ثمری انجام داده ایم. در این حوزه نیز یقینا اقدامات خوبی در حال برنامه ریزی جهت اجرا است.  همچنین نتایج تسریع در صدور مجوز بخش های مختلف را قطعا در شورای گفت و گو استان بررسی خواهیم کرد.

وی در ادامه ضمن اشاره به این‌ که استان مرکزی در حوزه صنعت به عنوان پایتخت صنعتی کشور شناخته می شود، بیان داشت: قطعا می توانیم در کنار هم کاری را شروع کنیم که فضای کسب و کار  را در استان بهبود ببخشیم و فقط با وفاق و همدلی و همکاری بین دولت و بخش خصوصی می توانیم در جهت توسعه فضای کسب و کار قدم برداریم.
 

کد خبر: ۳۳٬۵۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha