۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰
سرمایه گذاری  یک هزار میلیارد تومانی در بخش کشاورزی هرمزگان
رئیس جهادکشاورزی هرمزگان مطرح کرد

سرمایه گذاری یک هزار میلیارد تومانی در بخش کشاورزی هرمزگان

بندرعباس- رئیس جهادکشاورزی هرمزگان از یک هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در بخش کشاورزی این استان خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان، علی باقرزاده همائی اظهار کرد: تاکنون بیش از یک هزار میلیارد تومان در بخش کشاورزی استان هرمزگان سرمایه گذاری صورت گرفته است.

وی افزود: این سرمایه گذاری به صورت ۵۵درصد در حوزه گلخانه، ۳۰ درصد در آبزی پروری، ۱۰ درصد در صنایع تبدیلی و ۵ درصد در سایر فعالیت ها انجام شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان ادامه داد: جذب ۶۰۰ میلیارد تومان منابع تسهیلاتی در قالب ۹۳۰ طرح با ۶ هزار نفر اشتغال زایی بوده که ۳ هزار و ۳۰۰ نفر اشتغال جدید و ۲ هزار و ۷۰۰ نفر تثبیت اشتغال در استان صورت گرفته است.

باقرزاده گفت: بخشی از این منابع تسهیلاتی از بند «الف» تبصره ماده ۱۸شامل مبلغ ۳۷۰ میلیارد تومان در قالب ۱۱۶ طرح می باشد.

وی در ادامه ۷۳ درصد طرح ها از محل بند الف تبصره ۱۸ را مرتبط با گلخانه ها، ۱۵ درصد آبزی پروری، ۶ درصد صنایع تبدیلی و غذایی، ۲ درصد دام و طیور و ۴ درصد سرمایه در گردش دانست.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان جذب مابقی منابع تسهیلاتی را از محل های صندوق توسعه ملی، اشتغال پایدار روستایی، مکانیزاسیون و سایر منابع تسهیلاتی اعلام داشت و افزود: ۹۴ میلیارد تومان در قالب ۷۳ طرح از محل صندوق توسعه ملی، ۳۰ میلیارد تومان در قالب ۱۸ طرح از محل اشتغال پایدار روستایی در قالب ۱۸ طرح، ۳۰ میلیارد تومان در قالب ۱۴۳ فقره از محل مکانیزاسیون و ۷۵میلیارد تومان از محل سایر منابع تسهیلاتی می باشد.

باقرزاده همچنین در خصوص بخشودگی اعلام داشت: بخشودگی ۱۰۰ میلیارد تومان از سود و جرائم بیش از ۷ هزار فقره تسهیلات معوقه بخش کشاورزی شامل ۴۶ میلیارد تومان با استفاده از مفاد قانونی بند «خ»  ماده ۳۳ قانون برنامه پنج ساله ششم و ۳۶ میلیارد تومان با استفاده از مفاد قانونی بند «ل»  تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۳۹۸ جهت تسهیلات تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان انجام شده است.

به گفته وی، تاکنون بیش از یک هزار و ۸۰۰ فقره مجوز سرمایه گذاری جدید جهت سرمایه گذاری بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال انجام شده است.

کد خبر: ۳۳٬۴۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha