۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷
چین از پلتفرم منبع باز هوش مصنوعی رونمایی کرد

چین از پلتفرم منبع باز هوش مصنوعی رونمایی کرد

از آنجایی که هوش مصنوعی در بسیاری از صنایع باعث افزایش کارایی می شود، از این رو کشورها باید این فناوری را جزو اولویتهای خود قرار دهند.

بازار؛ فناوری اطلاعات: سایت «ای سی ان اس» نوشت: چین به تازگی  یک سکوی منبع باز هوش مصنوعی (AI) را راه اندازی کرد تا بتواند صنایع را در سطح جهانی توسعه و ارتقا بخشد. این درحالی است که تحقیق و توسعه سکوی Dubhe از اکتبر سال ۲۰۱۸ آغاز شده  و نزدیک به ۱۰۰ محقق در این پروژه شرکت داشته اند و با  هدف رهبری صنایع  و با  ایجاد اکوسیستم هوش مصنوعی و تسهیل پیشرفت صنعت،  در نظر گرفته شده است.

زو شیچیانگ، مدیر آزمایشگاه ژجیانگ در استان   شرق چین  گفت: ما امیدواریم که بتوانیم نیروهای پیشرو در صنعت نوآورانه را در این صنعت گردهم آوریم تا یک بستر و چارچوبی با کارآیی بالا برای توسعه الگوریتم های هوش مصنوعی و تحقیقات  در  این زمینه  و اکوسیستم صنعتی را ایجاد کنیم.

این آزمایشگاه، که به طور مشترک توسط دولت استانی ژجیانگ، دانشگاه ژجیانگ و گروه علی بابا ساخته شده است، زمینه هایی همچون حمل و نقل هوشمند، خدمات مالی هوشمند، شهر هوشمند، مراقبت های بهداشتی هوشمند و روباتیک را در بر می گیرد.

پان یونه،  از اعضای کادمی مهندسی چین و دانشمند ارشد هوش مصنوعی در آزمایشگاه ژجیانگ گفت: مشارکت سازمان هایی از صنایع مختلف، پایه و اساس محکمی را ایجاد کرده است. من مشتاقانه منتظر دیدن یک جامعه تحقیقاتی رو به رشد در این پلتفرم هستم، که مشغول مطالعه الگوریتم های هوش مصنوعی هستند.

وی گفت: امیدوارم که پلت فرم منبع باز هوش مصنوعی Dubhe بتواند کاربرد فناوری های هوش مصنوعی در صنایع مختلف را به جلو سوق دهد.

گفتنی است پلتفرم  Dubhe به طور مشترک توسط آزمایشگاه ژجیانگ، وان فلو تکنولوژی پکن، آکادمی فناوری اطلاعات و ارتباطات چین، دانشگاه ژجیانگ و سایر نهادها ایجاد  شده است.

کد خبر: ۳۳٬۴۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha