۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۰
ثبت‌نام ۱۲ هزار زنجانی در سامانه تسهیلات کرونایی
معاون استاندار زنجان خبرداد:

ثبت‌نام ۱۲ هزار زنجانی در سامانه تسهیلات کرونایی

زنجان- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان، از ثبت‌نام ۱۲ هزار زنجانی در سامانه تسهیلات بنگاه‌های آسیب‌دیده از کرونا تا به امروز خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدرضا آبی‌پور شامگاه یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های استان در محل استانداری زنجان، با بیان اینکه خوشبختانه از نظر تبلیغات و اطلاع‌سانی، اقدامات خوبی در زمینه ثبت‌نام متقاضیان در این سامانه در استان زنجان انجام شده است، گفت: همین مسئله باعث شد تا به امروز شاهد ثبت‌نام ۱۲ هزار نفر زنجانی در سامانه تسهیلات بنگاه‌های آسیب‌دیده از کرونا باشیم.

وی با تاکید بر اینکه تسهیلات بنگاه‌های آسیب‌دیده از کرونا متقاضی‌محور بوده و به همین خاطر از بانک‌های عامل انتظار حداکثر همکاری برای پرداخت این تسهیلات در استان وجود دارد، افزود: آمار در این زمینه حاکی از آن است که تا به امروز سه درصد از ثبت‌نام کنندگان در سامانه تسهیلات بنگاه‌های آسیب‌دیده از کرونا در کشور متعلق به زنجان بوده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان، با یادآوری اینکه تا به امروز نزدیک به ۵۰۰ هزار نفر در کشور برای ثبت‌نام در سامانه بنگاه‌های آسیب‌دیده از کرونا اقدام کرده‌اند، تصریح کرد: بی‌تردید هر بخشی مشکلات خاص خود را داشته و مشکل اصلی مراجعه‌کنندگان به بانک در خصوص دریافت تسهیلات بنگاه‌های آسیب‌دیده از کرونا نیز پاسخ‌گو نبودن بانک‌ها به مراجعه‌کنندگان است.

آبی پور با تاکید بر اینکه علی‌رغم اینکه همه در زمینه اطلاع‌رسانی ثبت‌نام متقاضیان در سامانه تسهیلات بنگاه‌های آسیب‌دیده از کرونا پای کار بودند اما به همان میزان نیز بانک‌های عامل در این زمینه تا به امروز عملکرد ضعیفی از خود نشان داده‌اند، ادامه داد: این تسهیلات نیز به نوعی برای تقویت چرخه اقتصادی استان بوده و بانک‌ها باید همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.

وی با یادآوری اینکه انتظار می‌رود شبکه بانکی نسبت به مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد، اقدامات لازم را انجام دهد، خاطرنشان کرد: آمار عملکرد بانک‌ها با عملکرد استان در حوزه ثبت‌نام متقاضیان در سامانه تسهیلات آسیب‌دیدگان از کرونا بیانگر این فاصله فاحش است؛ چرا که عملکرد استان در حوزه ثبت‌نام ۲۸ درصد بوده و حال اینکه عملکرد بانک‌ها در این خصوص فقط ۸ درصد است.

کد خبر: ۳۳٬۴۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha