۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۵
بیش از ۳ هزار میلیارد تومان برای حمایت از واحدهای ارائه خدمات درمانی هزینه شد
سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد

بیش از ۳ هزار میلیارد تومان برای حمایت از واحدهای ارائه خدمات درمانی هزینه شد

سازمان برنامه و بودجه کشور از سال گذشته تا کنون، با اولویت جذب کادر پرستاری و اولویت نیروهای قراردادی و شرکتی، مجوز استخدام بیش از ۱۵ هزار نفر را صادر کرده و مقدمات به کار گیری ۷ هزار نفر دیگر را نیز در دست اقدام دارد.

 به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه کشور، این سازمان همچنین بیش از ۳۰۰۰میلیارد تومان از منابع هدفمندی یارانه ها را صرف حمایت از واحدهای ارائه خدمات بهداشتی درمانی در سراسر کشور برای مقابله با کرونا نموده، معادل ریالی یک میلیارد یورو را به پوشش هزینه های سلامت و مقرری بیمه بیکاری اختصاص داده و بیش از ۵ هزار میلیارد تومان به بخش سلامت برای پوشش هزینه‌های پاداش کادر بهداشتی و درمانی درگیر کرونا، جبران کاهش درآمد اختصاصی بیمارستانها و ... اختصاص داده است.

متن کامل پاسخ با رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تحت عنوان «هشدار رئیس کمیسیون بهداشت مجلس برای حل مشکلات زیرساختی مقابله با کرونا» را در ادامه بخوانید:

باتوجه به مطلب منتشر شده در تاریخ ۸‌/۵‌/۱۳۹۹ موضوع موارد زیر را به آگاهی می‌رساند:

۱- به دنبال شیوع بیماری کرونا از اول اسفند ماه سال ۱۳۹۸ در کشور و باعنایت به اهمیت فوق العاده موضوع، دولت با بکارگیری تمامی مساعی، تلاش و ظرفیتهای موجود با تشکیل ستاد ملی مدیریت مقابله با بیماری کرونا و بهره گیری از حضور کلیه دست اندرکاران قوای مجریه، مقننه، قضاییه و نیروهای مسلح نسبت به تجمیع و یکپارچه سازی کلیه امکانات مالی، تدارکاتی و مدیریتی برای ارتقای کمیت و کیفیت مقابله با کرونا ویروس نمود. براین اساس با ایجاد تمهیدات مختلف و از جمله تامین منابع مالی علاوه بر منابع بودجه ای سلامت در سال ۱۳۹۸، با اختصاص بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان از منابع هدفمندی یارانه ها و سایر منابع در دسترس، حمایتهای بودجه ای لازم را از واحدهای ارایه خدمات بهداشتی درمانی در سراسر کشور در مقابله با کرونا ویروس به عمل آورد. همچنین با اخذ اجازه برداشت از منابع صندوق توسعه ملی از مقام معظم رهبری، معادل ریالی مبلغ یک میلیارد یورو را برای پوشش هزینه های سلامت و مقرری بیمه بیکاری اختصاص داد. در مرحله اول، تاکنون بیش از ۵۰۰۰ میلیارد تومان به بخش سلامت از جمله برای پوشش هزینه های پاداش کادر بهداشتی ودرمانی درگیر کرونا، جبران کاهش درآمد اختصاصی بیمارستانها، تهیه و تدارک ملزومات مصرفی پزشکی، مواد ضد عفونی کننده، لوازم حفاظت فردی و تجهیزات پزشکی اختصاص یافته است. در حال حاضر مقدمات انجام تخصیص مرحله دوم اعتبار برداشتی از منابع صندوق یادشده در دست اقدام می باشد.

۲- درخصوص استخدام و بکارگیری نیروی انسانی کادر درمانی در این ایام نیز شایان ذکر است، در سال ۱۳۹۸ بر پایه مجوز صادره و اعتبار تامین شده در قانون بودجه سنواتی مجوز تعداد ۱۰ هزار نفر نیروی انسانی برای بخش بهداشت و درمان با اولویت کادر پرستاری صادر شد که بخش اعظم آنها تاکنون جذب و مشغول به کار شده اند. همچنین مجوز استخدام نیروی انسانی قراردادی به تعداد ۲۴۶۸ نفر برای مشاغل بهداشت و درمان، در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است. علاوه بر آن، مجوز استخدام پیمانی ۳۰۰۰ نفر دیگر با اولویت نیروی پرستاری و با اولویت نیروهای قراردادی و شرکتی طی ابلاغیه شماره ۱۸۰۹۸۱ مورخ ۱۶‌/۴‌/۱۳۹۹ صادر شده است. شایان ذکر است باعنایت به لزوم تقویت هر چه بیشتر نیروی انسانی بخش یاد شده، برنامه ریزی لازم برای بکارگیری ۷۰۰۰ نفر دیگر با اولویت نیروهای قراردادی و شرکتی دردست اقدام می باشد. بدین ترتیب از سال گذشته تاکنون با اولویت جذب کادر پرستاری و اولویت نیروهای قراردادی و شرکتی مجوز استخدام بیش از ۱۵ هزار نفر صادر گردیده و مقدمات بکارگیری ۷ هزار نفر دیگر دردست اقدام است.

کد خبر: ۳۳٬۳۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha