۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰
کاهش رشد اقتصاد کره جنوبی
در سه ماهه دوم سال به ثبت رسید

کاهش رشد اقتصاد کره جنوبی

تولید ناخالص داخلی اقتصاد کره جنوبی در سه ماهه دوم ۳.۳ درصد نسبت به سه ماهه قبلی کاهش یافت

به گزارش بازار به نقل از صدا و سیما، هر چند کره جنوبی در نرخ رشد اقتصادی در میان ۱۴ کشور جهان، در جایگاه دوم قرار دارد، اما اقتصاد این کشور نیز تحت همه گیری کرونا قرار گرفته است.

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی نرخ رشد تولید ناخالص داخلی را برای ۱۳ کشور از ۳۶ کشور عضو خود و همچنین برای شش اقتصاد بزرگ دیگر، یعنی چین، روسیه، هند، اندونزی، برزیل و آفریقای جنوبی منتشر کرده است.
در بین ۱۴ کشور، چین در صدر جدول قرار داشت، زیرا اقتصاد این کشور در دوره آوریل-ژوئن در مقایسه با فصل قبلی ۱۱.۵درصد رشد داشت.

در مقایسه اقتصاد آمریکا در سه ماهه دوم ۹.۶ درصد نسبت به سه ماهه قبل سقوط کرد. فرانسه، آلمان، ایتالیا و اسپانیا نیز به دلیل پیامدها و آثار منفی ناشی از شیوع بیماری کرونا میزان کاهش رشد اقتصادی شان دو رقمی شده است.
اقتصاد آلمان ۱۰.۱ درصد اقتصاد فرانسه ۱۳.۸ درصد و اقتصاد اسپانیا ۱۸.۵ درصد در فاصله ‌ماه‌های آوریل تا ‌ژوئن (سه ماهه دوم) امسال، نسبت به سه ماهه نخست سقوط کرده است.

به طور میانگین، رشد اقتصاد ۱۴ کشور عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی در سه ماهه دوم امسال نسبت به سه ماهه نخست امسال ۹.۵ درصد کاهش یافته است.

کد خبر: ۳۳٬۲۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha