۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴
اعداد و ارقام اقتصادی در هفته نخست مردادماه ۹۹
جهان اقتصاد و کسب‌وکار به روایت آمار؛

اعداد و ارقام اقتصادی در هفته نخست مردادماه ۹۹

برآوردهای اولیه از میزان افت تولید ناخالص داخلی آمریکا، آلمان، مکزیک و منطقه یورو در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۰، آخرین آمارهای بیکاری در منطقه یورو و اتحادیه اروپا، رکوردشکنی تاریخی قیمت جهانی طلا و نرخ تورم در منطقه یورو طی ماه گذشته میلادی جزو مهم‌ترین آمارهای اقتصادی و تجاری این هفته بوده‌اند.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، در هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم، اعداد و ارقام متعددی در ارتباط با اقتصاد، تجارت و کسب‌وکار در اقصی نقاط جهان، از سوی رسانه‌ها، نهادهای اقتصادی ملی و بین‌المللی و مراکز تحقیقاتی منتشر شد که مهم‌ترین آنها را می‌توان در موارد ذیل خلاصه کرد:

۷.۶ درصد
کنفرانس تجارت و توسعه ملل متحد (آنکتاد) : ارزش تجارت خدمات در جهان طی سه‌ماهه نخست سال جاری میلادی در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۷.۶ درصد کاهش یافته است.

۴.۳ میلیارد دلار
صندوق بین‌المللی پول: هیئت‌مدیره صندوق بین‌المللی پول با پرداخت ۴.۳ میلیارد دلار وام به دولت آفریقای جنوبی در راستای کمک به مقابله با اثرات اجتماعی و اقتصادی بحران کرونا موافقت کرد.

۱.۲۴ میلیارد دلار
بلومبرگ: شرکت خودروسازی فیات-کرایسلر در سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی به دلیل کاهش شدید تقاضای خودرو در آمریکای شمالی و دیگر مناطق جهان (بر اثر بحران کرونا) متحمل ۱.۲۴ میلیارد دلار زیان شده است.

۳۴ درصد
بلومبرگ: تاکنون حدود نیمی از شرکت‌های حاضر در فهرست ۵۰۰ شرکت برتر بورس نیویورک (فهرست موسوم به S&P ۵۰۰) صورت‌های مالی خود در سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی را منتشر کرده‌اند که ۳۴ درصد از آنها طی این دوره سه‌ماهه شاهد افت درآمد بوده‌اند.

۵۹.۷ میلیارد دلار
مارکت واچ: شرکت اپل در سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی ۵۹.۷ میلیارد دلار درآمد کسب کرده است که این رقم در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۱۱ درصد افزایش نشان می‌دهد.

۱۹۳۱ دلار
مارکت واچ: در پایان معاملات روز دوشنبه ۲۷ ژوئیه (ششم مردادماه) قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی به ۱۹۳۱ دلار رسید تا رکورد تاریخی قیمت طلا شکسته شود.

۱۸.۹ درصد
رویترز: مؤسسه ملی آمار و جغرافیای مکزیک در گزارشی اعلام کرد که تولید ناخالص داخلی این کشور در سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی ۱۸.۹ درصد نسبت به دوره مشابه سال قبل کوچکتر شده است.

۵ میلیارد دلار در برابر ۹۰ میلیارد دلار
سی‌ان‌بی‌سی (CNBC): بر اساس تحقیقات اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا، افراد مهاجر ساکن این کشور سالانه به‌طور متوسط ۹۰ میلیارد دلار مالیات می‌پردازند، اما سهم آنها از منابع رفاهی و یارانه‌های دولتی تنها ۵ میلیارد دلار است.

۱۰ میلیارد دلار
سی‌ان‌بی‌سی (CNBC): شرکت آمازون که به‌تازگی مجوزهای لازم برای فعالیت گسترده در زمینه شبکه اینترنت ماهواره‌ای را از کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا اخذ کرده است، قصد دارد ۱۰ میلیارد دلار در این حوزه سرمایه‌گذاری کند.

۳۸.۳ میلیارد دلار
سی‌ان‌بی‌سی (CNBC): شرکت آلفابت (سهامدار عمده گوگل) در سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی ۳۸.۳ میلیارد دلار درآمد داشته است که این رقم در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۲ درصد کاهش نشان می‌دهد.

۳۲.۹ درصد
وال‌استریت ژورنال: برآوردهای اولیه وزارت بازرگانی آمریکا حاکی از این است که اقتصاد این کشور طی دوره سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۰ در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۳۲.۹ درصد کوچکتر شده است.

۱۰.۱ درصد
فایننشال تایمز: دفتر آمار دولت فدرال آلمان اعلام کرد که بر اساس برآوردهای اولیه کارشناسان این نهاد دولتی، تولید ناخالص داخلی آلمان در سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی ۱۰.۱ درصد نسبت به دوره سه‌ماهه قبل کاهش یافته است که این میزان افت تولید ناخالص داخلی از آغاز ثبت آمارهای سه‌ماهه تولید ناخالص داخلی در آلمان (دهه ۱۹۷۰ میلادی) تاکنون بی‌سابقه است.

۰.۴ درصد
یورو استات: شاخص تورم مصرف‌کننده در منطقه یورو طی ماه ژوئیه نسبت به ماه مشابه سال قبل ۰.۴ درصد افزایش یافته است.

۱۵.۰ درصد
یورو استات: برآوردهای اولیه نشان می‌دهد که تولید ناخالص داخلی کشورهای منطقه یورو در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۰ در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۱۵.۰ درصد کاهش نشان می‌دهد. اسپانیا (با رشد اقتصادی منفی ۲۲.۱ درصد) بیشترین افت تولید ناخالص داخلی در بین کشورهای منطقه یورو را طی دوره مذکور به خود اختصاص داده است.

۷.۱ درصد و ۷.۸ درصد
یورو استات: نرخ بیکاری در اتحادیه اروپا و منطقه یورو طی ماه ژوئن به ترتیب ۷.۱ درصد و ۷.۸ درصد بوده است.

کد خبر: ۳۳٬۲۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha