۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۱
 ۲۶ درصد بهای کلزای خریداری شده به حساب کشاورزان کردستانی واریز شد
نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان:

۲۶ درصد بهای کلزای خریداری شده به حساب کشاورزان کردستانی واریز شد

کردستان- صالحی، نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان ارزش ریالی کلزای خریداری شده از کشاورزان استان را ۷۸ میلیارد و ۴۵۶ میلیون و ۴۱۹ هزار ریال اعلام کرد و گفت: تاکنون ۲۶ درصد بهای کلزای خریداری شده به حساب کشاورزان واریز شده است.

 جمال صالحی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه خرید کلزا در کردستان از یکم تیرماه آغاز شده و تا ۳۱ مرداد سال جاری ادامه دارد، اظهار داشت: در این مدت تاکنون یک هزار و ۷۶۴ تن کلزا از کشاورزان استان خریداری شده است.

وی ارزش کلزای خریداری شده را ۷۸ میلیارد و ۴۵۶ میلیون و ۴۱۹ هزار و ۸۶۰ ریال اعلام کرد و گفت: ۲۶ درصد ارزش کلزای خریداری شده به مبلغ حدود ۲۰ میلیارد و ۴۸۲ میلیون ریال به حساب کلزاکاران استان واریز شده است.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان با بیان اینکه نرخ تضمینی خرید کلزا به ازای هر کیلوگرم ۴۶ هزار و ۶۰۲ ریال است، افزود: تا ۱۵ تیرماه سال جاری با کلزاکاران استان تسویه حساب انجام شده است.

صالحی از حمل کلزای خریداری شده به خارج از استان خبرداد و یادآور شد: تاکنون یک هزار و ۵۲۹ تن از کلزای خریداری شده در کردستان به کارخانه روغن کشی در همدان حمل شده و ۲۱۵ تن هم در حال حمل است.

خرید کلزا در کردستان در این بازه زمانی نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته که شش هزار و ۴۴۶ تن بوده کاهش چشمگیری داشته است.

کد خبر: ۳۳٬۲۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha