۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴
۳.۷ میلیارد تومان تسهیلات به صنعتگران صنایع دستی ایلام پرداخت شد
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام:

۳.۷ میلیارد تومان تسهیلات به صنعتگران صنایع دستی ایلام پرداخت شد

ایلام- شنبه زاده،مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام گفت: برای جبران خسارت های کرونا، سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان خسارت به صنعتگران صنایع دستی استان پرداخت شده است.

عبدالمالک شنبه زاده در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: کرونا خسارت های متعددی به بخش های مختلف گردشگری و صنایع دستی استان وارد کرده است.

وی با اشاره به بیکاری هزاران نفر در بخش گردشگری و صنایع دستی استان به دلیل کرونا، گفت: بیش از ۱۷ میلیارد تومان برآورد خسارت به بخش های مختلف های گردشگری و صنایع دستی استان بوده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام بیان کرد: در بخش صنایع دستی تاکنون به ۶۲۰ نفر مبلغ سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه پرونده های دیگر در بخش گردشگری و صنایع دستی استان در حال تکمیل شدن و ارسال به بانک های عامل برای پرداخت تسهیلات است، گفت: در حال حاضر  ۱۰ هزار صنعتگر در این حوزه در استان مشغول به کار هستند.

شنبه زاده با اشاره به فعال بودن ۳۳ رشته صنایع دستی در استان، افزود: اشتغالزایی صنایعدستی در استان ایلام قابل توجه است و بر همین اساس جبران خسارات ناشی از وضعیت بحرانی ویروس کرونا در این بخش جزو اولویت های میراث فرهنگی استان است.

وی گفت: تعطیلی بوم گردی ها، هتل ها و کمپ های گردشگری، مراکز گردشگری و تفریحی و..از دیگر پیامدهای ویروس کرونا در بخش گردشگری استان بوده است.

کد خبر: ۳۳٬۰۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha