۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸
هرگونه نا امنیتی اقتصادی را رصد و کانون بدبختی اقتصادی را جراحی می‌کنیم
رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بازار مطرح کرد:

هرگونه نا امنیتی اقتصادی را رصد و کانون بدبختی اقتصادی را جراحی می‌کنیم

ذوالنور، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: فعالیت ما در این کمیسیون فعالیت اقتصادی نیست اما هر چیزی که اقتصاد کشور را به خطر بیندازد و کشور را ناامن کند، آن موضوع یقینا موضوع مدنظر ماست و باید به آن ورود کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنور در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به اولویت‌های کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درراستای مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: ما مقوله امنیت را صرفا در بستر امنیت نظامی مدنظر قرار نمی‌دهیم بلکه ما امروز مقوله امنیت را در عرصه‌های مختلف می بینیم.

وی تاکید کرد: به عنوان مثال آن چیزی که امروز می‌تواند منجر به ایجاد مسائل امنیتی برای ما شود وضعیت بد معیشت مردم و اقتصاد کشور است.

فعالیت اقتصادی نمی کنیم اما با ناامنی اقتصادی مقابله می کنیم
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: در این شرایط ما باید آن چیزی که باعث بروز ناامنی ها می شود را شناسایی و با آن مقابله کنیم.

ذوالنور بیان داشت: البته فعالیت ما در کمیسیون فعالیت اقتصادی نیست اما هر چیزی که اقتصاد کشور را به خطر بیندازد وکشور را ناامن کند، آن موضوع یقینا موضوع مدنظر ماست و باید به آن ورود کنیم.

نماینده مردم قم در مجلس اظهار کرد: هر مقوله و رویکردی که معیشت مردم را به خطر می اندازد - فشارهایی که دشمن همواره به دنبال آن است تا به واسطه آن مردم را وادار به عکس العمل کند – موضوع مورد بررسی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خواهد بود تا این ریشه ها از بین ببرد.

تمرکز بر آثار مخرب قاچاق کالا
حجت الاسلام و المسلمین ذوالنور با اشاره به آثار مخرب قاچاق به اقتصاد کشور گفت: کمیسیون امنیت ملی مجلس قطعا به موضوع آثار مخرب قاچاق تمرکز خواهد کرد همچنین  مواردی که اقتصاد را فاسد و امنیت را از بین ببرد - اختلاس‌ها و رانت ها -  مورد رصد و تمرکز کمیسیون امنیت ملی خواهد بود چرا که این موارد می تواند برای کشور ناامنی ایجاد کند.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: بنابر این ما علاوه بر تمرکز بر موضوعات امنیتی و نظامی؛ مهمترین موضوع در دست پیگیری‌مان موضوعات اقتصادی است تا از مشکلات امنیتی در این بخش جلوگیری کنیم.

بنای مچ گیری نداریم
ذوالنور بیان داشت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نه بنا دارد پنجه در پنجه ارکان داخلی نظام بیاندازد و نه بنای مچ گیری دارد بلکه این کمیسیون به دنبال پاک سازی و علاج در دردهای مزمنی است که مشکلات اقتصادی را به وجود آورده لذا ما هر جا که ببینیم کمک به دولت و دستگاه‌های دولتی برای طی کردن این مسیر موثر است از همین مسیر ورود پیدا می‌کنیم.

علاج کانون بدبختی های اقتصادی جراحی است
وی تاکید کرد: ما اگر دغدغه‌هایی را شناسایی کنیم که آنها در حقیقت کانون بدبختی های اقتصادی است و علاجی هم نداشته باشد طبیعتا به دنبال جراحی خواهیم رفت و از طریق تحقیق و تفحص و از طریق معرفی به دستگاه قضا نسبت به جراحی آن کانون‌های فساد و مشکل زا اقدام خواهیم کرد و در این زمینه هم با هیچ کس رودربایستی نداریم چراکه ما منافع ملی و مصالح ملی را دنبال می کنیم.

کد خبر: ۳۳٬۰۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha