۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶
واردات موتورسیکلت در دستان یقه سفیدها
۱۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت امسال وارد شد

واردات موتورسیکلت در دستان یقه سفیدها

نیاز بازار موتور سیکلت حدود ۳۰۰ هزار دستگاه برآورده می شود که حدود ۱۰۰ هزار دستگاهش از محل واردات تامین شده است.این حجم از واردات در حالی است که بسیاری از واحدهای تولیدی به دلیل رکود و مشکل نقدینگی تعطیل شده یا در آستانه تعطیلی هستند.

ابوالفضل حجازی در گفتگو با خبرگزاری بازار با بیان اینکه واردات موتورسیکلت‌های فول CKD در ایران توسط یقه سفیدها انجام می‌شود، گفت: قطعات وارداتی تولیدکنندگان این صنعت، گاهی اوقات بین ۴ تا ۵ ماه در گمرک رسوب می کند و سازندگان مجبورند هزینه بالایی را بابت انبارداری و به نوعی سرپا نگه داشتن صنعت پرداخت می کنند. این در حالی است ترخیص سریع و واردات بدون مشکل موتورسیلکت های کامل از گمرک موجب شده که حجم واردات در امسال ۶۰ درصد بیشتر شود.

او با انتقاد از سخت گیری های دولت در روند تولید و بروکراسی های پیچیده، تاکید کرد: به هر میزان استانداردهای تولیدی در کشور سختگیرانه تر می شود شرایط برای واردکنندگان و اشتغال خارجی ها بهتر می شود.

حجازی ادامه داد: به دنبال واردات گسترده قطعه سازی در این صنعت طی یک سال گذشته از بین رفته و تولید کنندگان دیگر انگیزه ای برای تولید ندارند.

آنگونه که این فعال صنفی اعلام کرده امسال حدود ۱۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت وارد کشور شده در حالیکه نیاز بازار به دلیل رکود حاکم بر اقتصاد سالانه تنها ۳۰۰ هزار دستگاه برآورد می شود.

کد خبر: ۳٬۳۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha