۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱
آمار فیشینگ ۹۰ درصد کاهش پیدا کرده است
کارشناس حوزه فناوری الکترونیک:

آمار فیشینگ ۹۰ درصد کاهش پیدا کرده است

مزینانی، کارشناس حوزه فناوری الکترونیک اظهار داشت: ما باید در کنار رشد کسب‌ و کارهای مختلف، امنیت فرآیندهای پرداخت را ارتقا دهیم.

به گارش بازار به نقل از صداوسیما، محمد مزینانی با اشاره به اجرایی شدن رمز دوم پویا، گفت: با رشد کسب و کارهای مختلف، هر روز نیازهای جدید به حوزه پرداخت اضافه می‌شوند.

وی با اشاره به این که رمز دوم پویا ابزار مهمی در فرآیند پرداخت به شمار می‌آید، عنوان کرد: در اسفند ۹۸، به تناسب ۹ ماهِ گذشته، حدود ۹۰ درصد از فیشینگ‌های رایج در کشور کاهش پیدا کرده‌اند.

این کارشناس حوزه فناوری الکترونیک با اشاره به پرداخت و مناسبات مالی با حوزه فرهنگی کشور ارتباط مستقیم دارند، اظهار داشت: در بدو اجرایی شدن رمز دوم پویا، استفاده از این امکان برای مردم سخت بود، اما به تدریج مردم به دلیل ارتقای امنیت سرویس‌های بانکی خودشان از این ظرفیت استفاده کردند.

وی افزود: اجرایی شدن رمز دوم پویا باعث شد تا دارایی‌های مردم در حوزه بانکی حفظ شوند.

محمد مزینانی اضافه کرد: ما باید در کنار رشد کسب‌ و کارهای مختلف، امنیت فرآیندهای پرداخت را ارتقا دهیم.

وی تاکید داشت: در حال حاضر هیچ سیستم بانکی، بدون بررسی‌های امنیتی و نفوذ به مرحله‌ی اجرا نمی‌رسد.

این کارشناس مالی با اشاره به این که مردم باید در استفاده از سایت‌های مختلف از امنیت سرویس‌دهنده اطمینان حاصل کنند، تصریح کرد: کاربران فضای مجازی باید از اطلاعات گوشی‌های موبایل خودشان حفاظت و نگه‌داری کامل و دقیقی را داشته باشند و این اطلاعات را در اختیار سایر افراد قرار ندهند.

وی با اشاره به شیوه کارِ فروشگاه‌های زنجیره‌ای در کشور، توضیح داد: امروزه تمام فروشگاه‌های زنجیره‌ای قبل از اخذ مبلغ، در دستگاه کارت‌خوان تمام اطلاعات مرتبط با پرداخت را قید می‌کنند و به مشتری این اجازه را می‌دهند تا رمز کارت را خودش وارد کند.

محمد مزینانی افزود: مردم باید رعایت نکات امنیتی را از فروشگاه‌های مختلف مطالبه کنند.

وی ادامه داد: سرویس‌های صادرکننده دستگاه کارت‌خوان، باید ضمن ارائه‌ی این امکان به فروشگاه‌ها قوانین استفاده از آن را به پیوست تفهیم کنند و به طور مستمر این قوانین و شیوه استفاده را مورد نظارت قرار دهند.

کد خبر: ۳۳٬۰۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha