۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۵
ایجاد تشکل‌های صادراتی و اقتصادی در خراسان شمالی
دبیر اجرایی اتاق بازرگانی خراسان شمالی خبر داد:

ایجاد تشکل‌های صادراتی و اقتصادی در خراسان شمالی

بجنورد - دبیر اجرایی اتاق بازرگانی خراسان شمالی از ایجاد تشکل‌های صادراتی، خدماتی و اقتصادی در استان به منظور دستیابی به بازارهای هدف صادراتی بیشتر خبر داد.

مهدی نجات نیا در گفتگو با بازار، گفت: اﺗﺤﺎدﯾﻪ ﻫﺎ و ﺗﺸﮑﻞ ﻫﺎی ﺻﺎدراﺗﯽ، خدماتی و اقتصادی به عنوان نهادی ﻣﺘﺸﮑﻞ از اﻋﻀﺎی ﻣﺨﺘﻠﻒ در ﯾﮏ ﺣﻮزه ﺗﺨﺼﺼﯽ ﺧﺎص ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ می کنند و با توجه به ظرفیت‌های صادراتی و اقتصادی خراسان شمالی، این تشکل‌ها در استان ایجاد می شود.

وی افزود: ﺷﻨﺎﺳﺎﯾﯽ ﻣﻮاﻧﻊ ﻗﺎﻧﻮﻧﯽ ﮔﺴﺘﺮش ﻓﻌﺎلیت‌های اﻗﺘﺼﺎدی و ﺗﺠﺎری و ﮐﻤﮏ ﺑﻪ رﻓﻊ آن‌ها، اراﺋﻪ ﺧﺪﻣﺎت ﻣﺸﺎوره ای و اﻃﻼﻋﺎﺗﯽ ﺑﻪ روز در مورد ﮐﺎﻻﻫﺎ، رﻗﺒﺎ، ﺑﺎزارﯾﺎﺑﯽ و ﻗﻮاﻋﺪ ﺗﺠﺎری ﺑﻪ ﺑﻨﮕﺎهﻫﺎ و ﺻﺎدر ﮐﻨﻨﺪﮔﺎن، ﻓﺮاﻫﻢ آوردن ﺷﺮاﯾﻂ ﺣﻀﻮر در روﯾﺪادﻫﺎی ﺗﺨﺼﺼﯽ داﺧﻠﯽ و ﺧﺎرﺟﯽ، کمک به انجام فعالیت های تبلیغاتی و برندسازی بخشی از فعالیت های این تشکل است.

نجات نیا کاهش مشکلات بازرگانان و دست‌یابی به بازارهای هدف صادراتی بیشتر را از دیگر اقدامات تشکل‌های صادراتی، خدماتی و اقتصادی در خراسان شمالی عنوان و اظهار کرد: اتاق بازرگانی استان به منظور معرفی قابلیت‌های اقتصادی و تولیدی استان به هیات های تجاری خارجی و بازارسازی برای ظرفیت های تولیدی برنامه های متعددی از جمله برگزاری نمایشگاه در دستور کار دارد.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین المللی توانمندی های صادراتی خراسان شمالی در اسفند ماه امسال اضافه کرد: این نمایشگاه با دعوت از ۴۰ سرگروه تشکل و اتحادیه های اقتصادی ۹ کشور شامل عراق، ترکیه، روسیه، آذربایجان، قزاقستان، افغانستان، ازبکستان و پاکستان همچنین سفرا و رایزن های اقتصادی آنان برگزار خواهد شد. 

نجات نیا همچنین ضمن اشاره به اینکه سهم صادراتی خراسان شمالی طی سال گذشته ۳۰ میلیون دلار بوده است، گفت: سال  گذشته ۲۰ قلم محصول از جمله عرقیجات، خدمات فنی مهندسی، سالامبور، مواد شیمیایی تولید شده در پتروشیمی خراسان، زعفران، آجیل، سیمان، انواع رنگ‌های ساختمانی، محصولات لبنی، ماکارونی به بازارهای هدف صادر شدند.

کد خبر: ۳٬۳۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha