۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۸
رویکرد سفته بازی برخی افراد به مسکن، سبب ضرر به جامعه شده است
رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس:

رویکرد سفته بازی برخی افراد به مسکن، سبب ضرر به جامعه شده است

حجت الاسلام پژمانفر از عزم مجلس برای رفع مشکل مسکن گفت و بیان کرد: برخی افراد و گروه‌ها به مسکن رویکرد سفته بازی دارند و به عنوان یک وسیله برای تجارت از آن استفاده می‌کنند و در نتیجه شاهد احتکار مسکن و ضرر به دیگر افراد جامعه هستند.

به گزارش بازار به نقل از صدا و سیما، حجت الاسلام نصرالله پژمانفر رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اخبار متعددی از وجود خانه‌های خالی متعلق به برخی نهادها به گوش می‌رسد، در عین حال گفت: با توجه به اینکه آمار دقیقی در اختیار نداریم، نمی‌توان در این زمینه ورود کرد.

وی با اشاره به اقدامات مجلس برای ورود خانه‌های خالی به چرخه اجاره و یا فروش اظهار کرد: در سال ۹۴ قانونی در مجلس مصوب شد که بر اساس آن سامانه‌ای با عنوان املاک و اسکان در کشور راه‌اندازی شود. در این سامانه همه ملک‌هایی که وجود دارد باید در این سامانه ثبت شود.

وی افزود: اگر این سامانه راه‌اندازی که متأسفانه با مشکلات زیادی در این مسیر مواجه است، دقیقاً مشخص خواهد شد مسکن در کشور چه وضعیتی دارد و برای رفع مشکلات چه اقداماتی باید انجام داد.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی از وجود برخی افراد و سازمان‌ها و نهادهایی خبر داد که به صورت غیر متعارف مسکن در اختیار دارند، عنوان کرد: طبیعتاً به دلیل دیده نشدن این سازمان‌ها و افراد، خانه‌های خالی آن‌ها در چرخه اقتصادی قرار نگرفتند.

وی از عزم مجلس برای رفع مشکل مسکن گفت و بیان کرد: برخی افراد و گروه‌ها به مسکن رویکرد سفته بازی دارند و به عنوان یک وسیله برای تجارت از آن استفاده می‌کنند و در نتیجه شاهد احتکار مسکن و ضرر به دیگر افراد جامعه هستند.

این نماینده مجلس درباره برنامه‌های مجلس برای جلوگیری از احتکار مسکن گفت: یک اقدامی که همه دنیا انجام می‌دهد، وضع مالیات بر خانه‌های خالی است و با توجه به اینکه برآورد این است حدود ۱۰ درصد خانه خالی در کشور داریم، مالیات از آن‌ها اخذ خواهد شد.

پژمانفر ادامه داد: با وضع مالیات افراد خانه‌های خود را خالی نگه نخواهند داشت زیرا سرمایه و بیت‌المال و پول عمومی برای آن‌ها استفاده شده است.

کد خبر: ۳۲٬۹۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha