۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲
آموزش فنی و حرفه‌ای از حلقه‌های مفقوده حل اشتغال است
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس:

آموزش فنی و حرفه‌ای از حلقه‌های مفقوده حل اشتغال است

قم - ذوالنوری، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، یکی از حلقه‌های مفقوده در حل اشتغال کشور را آموزش‌های فنی و حرفه‌ای دانست.

به گزارش بازار به نقل از اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم، حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری در دیدار محمود تقی‌پور،‌ مدیرکل و مسئولان اداره کل فنی و حرفه‌ای قم با وی به مناسبت هفته مهارت، گفت: در دانشگاه‌ها سعی در به دست آوردن مدرک تحصیلی است در حالی که مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای نیروی انسانی متخصص تربیت می‌کنند.

وی اظهار داشت: معمولا تحصیل کرده‌ها و فارغ التحصیلان دانشگاهی دنبال پشت میز نشینی هستند و این مسئله خود یک معضل است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: در کشور مشاغلی تعریف شده که شامل عناوین مختلفی است و همه علاقه دارند پست های مدیریتی و شغل‌های پشت میزنشینی داشته باشند در حالی که نیاز کشور به افراد متخصص و کاربلد است.

وی افزود: وضعیت فارغ التحصیلان دانشگاهی به گونه‌ای است که تمایل به کار اداری دارند و مهارت لازم برای کارهای تخصصی را ندارند.

حجت الاسلام ذوالنوری در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: یکی از حلقه‌های مفقوده در حل اشتغال کشور آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است در حالی که این آموزش‌ها جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده‌اند و دولت و مجلس برای این مهم باید اهتمام داشته باشند.

وی عنوان کرد: معمولا از دانشگاه آدم ماهر و کاربلد بیرون نمی‌آید ولی افرادی که از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای مهارت یاد می‌گیرند افراد مؤثر و کاربلد هستند و این افراد توان انجام کارهای مهارتی را دارند و توقع مدیریتی ندارند که این خاصیت فنی و حرفه‌ای است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: چون این افراد مهارت‌های کاربردی یاد گرفته‌اند مشغول به کار می‌شوند لذا ضرورت دارد آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بسط و توسعه یابد.

وی در خاتمه تصریح کرد: سهم آموزش‌های فنی وحرفه‌ای در لایحه بودجه باید پررنگ‌تر شود و این مسئله باید به عنوان مطالبه جدی مسئولان فنی و حرفه‌ای و نمایندگان مردم باشد.

آموزش‌های فنی و حرفه‌ای موجب کاهش آسیب اجتماعی می‌شود
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای قم گفت: سهم آموزش‌های فنی و حرفه‌ای از بودجه در مقایسه با سایر آموزش‌ها بسیار ناچیز است درصورتی‌که بخواهیم مساله اشتغال حل شود باید به موضوع آموزش‌های فنی و حرفه‌ای جدی‌تر پرداخته شود.

محمود تقی‌پور افزود: توجه به توسعه آموزش‌های مهارتی می‌تواند زمینه اشتغال جوانان و افراد جویای کار را فراهم نماید.

وی ادامه داد: دغدغه امروز خانواده‌ها در یک نگاه کلی موضوع اشتغال جوانان است و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای علاوه بر ایجاد اشتغال موجب کاهش آسیب اجتماعی می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: اگر جوان بیکار باشد به‌نوعی تهدید برای جامعه است و جوان دارای شغل کمتر در معرض خطرات و آسیب‌های اجتماعی است لذا هدایت جوانان و جامعه به‌سوی مهارت‌آموزی ضروری است.

تقی‌پور عنوان کرد: برای پیشبرد اهداف مجموعه اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم دست یاری و کمک به سمت مسئولین استانی دراز می‌کنیم و انتظار داریم که نگاه ویژه‌ای به مسائل فنی و حرفه‌ای داشته باشید.

کد خبر: ۳۲٬۹۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha