۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۲
آسفالت ۳۰۰ کیلومتر از راه های روستایی آذربایجان غربی تا پایان آبان ۹۹
مدیر کل راهداری آذربایجان غربی خبر داد

آسفالت ۳۰۰ کیلومتر از راه های روستایی آذربایجان غربی تا پایان آبان ۹۹

ارومیه- مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از برنامه ریزی برای آسفالت ۳۰۰ کیلومتر از راه های روستایی استان تا پایان آبان ۹۹ خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی راهداری و حمل و نقل جاده آذربایجان غربی، ارسلان شکری در گفتگو با خبرنگاران گفت: طرح ملی ابرار از مرداد ماه سال گذشته آغاز شده که سهم استان آذربایجان غربی، ۱۰ درصد از مجموع هدف گذاری شده برای آسفالت دو هزار کیلومتر مرحله اول  و ۳۰۰ کیلومتر مرحله دوم از مجموع راه های روستایی کشور است.

وی با اشاره به پایین بودن درصد برخورداری خانوار روستایی از راه آسفالته در مقایسه با میانگین کشوری اظهار کرد: میانگین درصد خانوارهای روستایی کشوری از برخورداری راه های روستایی ۹۰ درصد بوده که این سهم در استان آذربایجان غربی ۸۲ درصد است و در این میان کوهستانی بودن و شرایط جغرافیایی منطقه و کمبود اعتبارات را می توان از دلایل اصلی این عقب ماندگی دانست.

شکری از برنامه ریزی برای آسفالت ۳۰۰ کیلومتر از راه های روستایی استان آذربایجان غربی در قالب طرح ابرار تا پایان آبان ماه سال جاری خبر داد و گفت: برای آسفالت هر یک کیلومتر از راه های روستایی نزدیک به یک میلیارد تومان اعتبار هزینه می شود و در حال حاضر نیز برنامه ریزی برای احداث راه روستایی ۵۰۰ کیلومتر با استفاده از امکانات و منابع این اداره کل در دست اقدام است و ۳۰۰ کیلومتر نیز تا پایان آبان ماه سال جاری به اتمام خواهد رسید.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی ادامه داد: تاکنون ۸۰ کیلومتر راه روستایی استان در قالب طرح ابرار آسفالت شده و ۲۲۰ کیلومتر نیز آماده آسفالت به صورت امانی و از محل اعتبارات سازمان برنامه و بودجه است که بدین منظور قیر رایگان مورد نیاز نیز توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در اختیار این اداره کل خواهد گرفت.

شکری در خصوص ناوگان باری سازمان نیز گفت: در زمینه نوسازی ناوگان باری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در کنار وزارت صمت و سایر دستگاه های ذینفع با ارایه تسهیلات نوسازی نسبت به تامین نوسازی اقدام کرده است و نهایتا منجر به این شد که ماده ۳۰ احکام دائمی برنامه های توسعه کشور با واردات کامیون های زیر عمر سه سال با تمهیدات گمرکی و با در نظر گرفتن تمام استانداردهای روز ایمنی و کیفیت آلاینده های محیطی نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور انجام گیرد.

وی افزود: استفاده از این تخفیفات، منوط به خروج یک کامیون فرسوده با عمر بیش از ۲۵ سال به ازای هر کامیون وارداتی بوده و شرایط واردات این خودروها در سایت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای موجود است.

کد خبر: ۳۲٬۸۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha