۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵
ضرر ۱.۵ میلیارد دلاری بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی ژاپن
تحت تاثیر بحران کرونا رقم خورد

ضرر ۱.۵ میلیارد دلاری بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی ژاپن

بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی ژاپن از ضرر عملیاتی ۱.۵ میلیارد دلاری خود در سه ماهه دوم سال خبر داد و اعلام کرد که بازگشت تقاضا به سطوح پیش از پاندمی کرونا آهسته و کُند خواهد بود.

به گزارش بازار به نقل از پژوهشکده پولی و بانکی، «ایشیرو فوکوزاوا» مدیر مالی ارشد شرکت هواپیمایی آنا گفت که این شرکت امیدوار است تا در اطلاعیه صورت مالی نیم‌سال خود، اطلاعاتی را از دخل و خرج برای سال مالی جاری ارائه دهد.

آنا در سال‌های اخیر در اواخر اکتبر و اوایل نوامبر از صورت مالی نیم‌سال خود را رونمایی کرده است اما زمان دقیق این امر برای سال جاری مشخص نشده است.

فوکوزاوا در جریان یک نشست آنلاین گفت: در مورد مسیرهای بین المللی، تقاضا بتدریج و در پایان سال مالی ۲۰۲۳ احیا می‌شود.

ضرر و زیان سال جاری این شرکت در حالی به ثبت رسیده است که سال گذشته سود ۱۶.۱ میلیارد ینی را به ثبت رساند؛ درآمدهای سه ماهه نخست سال این شرکت با کاهش ۷۶ درصدی به ۱۲۱.۶ میلیارد ین رسید.

پس از آنکه پاندمی کووید-۱۹ کشورها را مجبور به اعمال مقررات و محدودیت های تردد کرد، تمامی شرکت‌های هواپیمایی در مخمصه گرفتار شدند.

لغو وضعیت اضطراری اعمال شده در ژاپن در پایان ماه مه، پروازهای داخلی را اندکی بهبود بخشید اما افزایش شمار موارد ابتلا به کرونا در هفته‌های اخیر، این شرکت هواپیمایی ژاپنی را مجبور کرد تا برنامه‌های احیای خود را کاهش دهد.

ژاپن امروز یک هزار و دو مورد ابتلای جدید شناسایی کرد تا بدین ترتیب اولین روز افزایش موارد ابتلا به بیش از هزار نفر را در جریان یک شبانه‌روز به ثبت برساند.

کد خبر: ۳۲٬۸۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha