۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۶
کشت‌های گلخانه‌ای به عنوان رکن مهم در توسعه استان سمنان محسوب می‌شود
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان:

کشت‌های گلخانه‌ای به عنوان رکن مهم در توسعه استان سمنان محسوب می‌شود

سمنان- رئیس سازمان حهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به اینکه طرح‌های این سازمان در راستای توسعه کشاورزی مبتنی بر صرفه جویی منابع آبی هستند، گفت: کشت‌های گلخانه‌ای به عنوان رکن مهم در توسعه استان محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار، سید حسن میرعماد شامگاه چهارشنبه در نشست مدیریت منابع آبی استان سمنان به میزبانی استانداری ضمن اشاره به اولویت‌های جهاد در راستای توسعه کشت‌های کم آب‌بر، بیان کرد: کشت‌های گلخانه‌ای به عنوان رکن مهم در توسعه استان محسوب می شود.

وی افزود: باید اذعان داشت که برای استمرار توسعه استان در زمینه های مختلف اقتصادی، صرفه جویی در مصرف آب ضروری است لذا جهاد در طرح های خود که برای سال جاری به بیش از ۷۰ مورد می رسد به این اصل مهم پایبند است.

حساسیت بیشتر به صرفه جویی آب
رئیس جهاد کشاورزی استان سمنان خواستار حساسیت بیشتر مسئولان در قبال صرفه جویی منابع آبی شد و گفت: با استفاده درست از منابع آبی می توانیم به توسعه استمرار ببخشیم.

میرعماد با بیان اینکه در همه طرح‌های اجرایی توسط جهاد فرآیند بهره‌وری و اصلاح الگوی مصرف آب لحاظ می شود، بیان کرد: با اجرای طرح اصلاح الگوی مصرف صرفه جویی می بایست در ۱۰ هزار متر مربع اراضی کشاورزی، سه تا چهار هزار متر مکعب آب صرفه جویی شود که این موضوع در دستور کار جهاد قرار دارد.

اصلاح الگوی کشت در استان سمنان نیازمند عزم ملی است
مدیرعامل آب منطقه ای استان سمنان نیز در این نشست با بیان اینکه اصلاح الگوی کشت در استان نیازمند عزم ملی است، گفت: نصب کنتور هوشمند بر روی چاه‌ها و قنات استان خوشبختانه با همکاری جهاد و دیگر دستگاه‌ها به خوبی صورت گرفت و توانست به ما کمک کند تا در بخش صرفه جویی آب عملکرد بهتری داشته باشیم.

ایرج حیدریان خواستار تعامل بهتر در راستای کاهش مصرف آب و مدیریت آن شد و تاکید کرد: اجرای سند سازگاری با کم آبی در استان نیازمند همراهی تمامی دستگاه‌های اجرایی است.

کد خبر: ۳۲٬۷۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha