۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۳
ویروس کرونا بازار سهام آمریکا و روسیه را قرمز رنگ کرد/ روز سبز بورس چین
گزارش بازار از بازار سهام دنیا؛

ویروس کرونا بازار سهام آمریکا و روسیه را قرمز رنگ کرد/ روز سبز بورس چین

ویروس کرونا باعث ریزش سهام آمریکا شده اما بورس چین را سبز رنگ کرد.

بازار- وحید بلالی: خبر رسیدن ویروس کرونا به آمریکا بازار ریزش بازار سهام آمریکا را به شدت ریزشی کرد، بازار سهام مسکو نیز تحت تاثیر این ویروس سراسر قرمز پوش شد. اما بازار سهام چین در موقعیت کاملا سبزپوش قرار داشت، بازار بورس استانبول نیز روزی خوب برای سهامداران ترک 

بورس آمریکا

بازار بورس آمریکا در واکنش به خبر شیوع ویروس کرونا دیشب روندی نزولی طی کرد، ۵ شاخص بورس آمریکا سقوط کردند، شاخص S&P ۵۰۰ VIX با ریزش شدید ۳.۳۱ درصدی روبرو شده و روندی نزولی را طی کرد.

شاخص داوجونز نیز با سقوط ۰.۰۲ درصدی مواجه شد اما شاخص نزدک آمریکا روندی صعودی طی کرد.

بورس روسیه

بورس روسیه روزی پر نوسان را در معاملات امروز تجربه کرده و تمام شاخص های بورس مسکو قرمز رنگ شدند. شاخص   Russian VIXبا ضرر ۰.۶۶ درصدی پرضررترین شاخص بورس روسیه بود.

بورس چین

بورس چین روزی کاملا سبز رنگ را سپری کرده و تمام شاخص های آن صعودی شدند،شاخص SZSE Component بیشترین رشد را در شاخص های بورس چین از خود نشان داد و بیش از یک درصد رشد کرد، بقیه شاخص های بورسی چین در محدوده مثبت ۰.۰۲ درصد نوسان کردند.

شاخص SZSE Component  از ۵۰۰ نماد بزرگترین شرکت های تجاری چین تشکیل شده که در  شنژن چین معامله می شود که یکی از ۳ بورس بزرگ برتر چین است.

این شاخص فرصتی را برای سرمایه گذاران فراهم می کند تا در معرض بازار چین قرار بگیرند. این یکی از شناخته شده ترین شاخص ها در بورس سهام A چین بوده که از دهه ۱۹۹۰ در بورس چین معامله می شود.این شاخص برای نشان دادن عملکرد شرکتهای بزرگ تجاری چین طراحی شده و معیاری جامع را برای سرمایه گذاران ارزیابی می کند. این سرمایه گذاری بر پایه وزن است به این معنی که بزرگترین شرکت ها بیشترین تأثیر را بر حرکت در ارزش شاخص دارند.

شرکت های پیشرو از هر دو صنایع سنتی و نوظهور در این فهرست ارائه می شوند. بسیاری از بنگاه های ذکر شده در این شاخص شرکت‌های خصولتی چینی بوده که بازار سهام را برای چین به تعادل می رسانند.

بورس تایلند

بورس تایلند اما در بیشتر شاخص ها قرمز رنگ بوده و تنها در ۳ شاخص برای سهامداران سود را به ارمغان آورد، شاخص MAI در بورس تایلند بیشترین افت را تجربه کرده به افت ۰.۲۵ درصدی در جایگاه ۳۰۵ ایستاد.

بورس ترکیه

بورس استانبول نیز همچون بورس تایلند در معاملات امروز قرمز پوش شد شاخص BIST ۳۰ بیشترین سقوط را در بازار بورس استانبول با ریزش ۰.۲۳ درصدی در جایگاه ۱۴۹۳۴۱ واحد ایستاد.

شاخص BIST  برای اندازه گیری قیمت و عملکردهای بازده سهام در بورس استانبول ایجاد شده و شامل سه شاخص BIST۳۰،۵۰ و ۱۰۰ است. 

کد خبر: ۳٬۲۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha