۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۸
افزایش ۶ درصدی تولید میعانات گازی در ایلام
مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام خبر داد

افزایش ۶ درصدی تولید میعانات گازی در ایلام

ایلام- مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام از افزایش ۶ درصدی تولید میعانات گازی در پالایشگاه گاز ایلام خبر داد و گفت: تعهدات شرکت در تولید میعانات گازی طی سال گذشته نیز ۹۳ درصد محقق شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، روح الله نوریان ظهر چهارشنبه در حاشیه بازدید نماینده مردم ایلام در مجلس از پالایشگاه گاز ایلام اظهار کرد: ظرفیت اسمی فاز اول پالایشگاه گاز ایلاک ۶.۸ میلیون متر مکعب گاز در روز است که یکی از اهداف احداث آن تأمین پایدار گاز غرب کشور بوده است.

وی گفت: در سال گذشته یک هزار و ۹۰۰ میلیون متر مکعب گاز طبیعی تعهد شرکت بوده که ۸۳ درصد آن محقق شده است.

نوریان ادامه داد: عدم تحقق ۱۰۰ درصدی در این حوزه به دلیل تعمیرات اساسی ۵۸ روزه و بخشی هم به دلیل نصب کلدباکس بوده است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام با اشاره به اینکه در سال گذشته تعهدات شرکت در تولید میعانات گازی ۹۳ درصد، گوگرد ۱۰۷ درصد محقق شده است، تصریح کرد: میزان تولید LPG به دلیل عدم راه اندازی پتروشیمی ایلام ۱۶ درصد تحقق یافته است.

وی با اشاره به اینکه در سه ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشد قابل توجهی در زمینه تولیدات محقق شده است، گفت: میزان گاز تزریقی به خط سراسری ۲۰ درصد، میعانات گازی ۶ درصد، گوگرد ۲۱ درصد  و LPG بیش از ۳۶۰ درصد  افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام در پایان ابراز امیدواری کرد که با راه‌اندازی کامل پتروشیمی ایلام در سال جاری و به تبع آن امکان پمپاژ و ارسال اتان، گاز مایع خام و میعانات به آن مجتمع، پالایشگاه گاز ایلام از لیست شرکت‌های آلاینده هوا خارج شود.

کد خبر: ۳۲٬۷۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha