۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳
میزان مصرف آب در استان سمنان ۱۱۸۳ میلیون مترمکعب است
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان:

میزان مصرف آب در استان سمنان ۱۱۸۳ میلیون مترمکعب است

سمنان– مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان بابیان اینکه میزان مصرف آب در استان یک هزار و ۱۸۳ میلیون مترمکعب است، گفت: ۳۴ میلیون مترمکعب از این میزان در بخش آب آشامیدنی مصرف می‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار، ایرج حیدریان ظهر چهارشنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان ضمن بیان اینکه افزایش بهره‌وری و تأمین آب پایدار از شاخص‌های توسعه استان سمنان است، اظهار داشت: میزان مصرف آب در استان سمنان، یک‌هزار و ۱۸۳ میلیون مترمکعب است که ۳۴ میلیون مترمکعب در بخش آشامیدنی مصرف می‌شود.

وی بابیان اینکه اکنون مخازن ذخیره آب در استان سمنان ۱۵۰ میلیون مترمکعب کسری دارد، افزود: باید با ارتقاء بهره‌وری و صرفه‌جویی در مصرف آب نسبت به رفع این کسری اقدام شود.

کاهش ۳۳ درصدی میزان مصرف آب
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان سمنان با تأکید بر اینکه میزان بارندگی در استان در بلندمدت ۱۲۰ میلی‌متر است، تصریح کرد: نسبت به وسعت این میزان از بارندگی چندان در استان موردتوجه نیست.

حیدریان با اشاره به اینکه ۸۶ درصد آب مصرفی استان سمنان در بخش کشاورزی مصرف می‌شود، خاطرنشان کرد: پنج درصد در بخش خدمات و ۹ درصد در بخش آب آشامیدنی است و همچنین ۷۷ درصد از آب تولیدی در استان از قنات و چاه تأمین می‌شود.

وی بابیان اینکه بر اساس زمان‌بندی، در دوره ۱۰ ساله باید ۳۳ درصد از میزان مصرف کنونی آب در استان کاهش یابد، تصریح کرد: اصلاح الگوی مصرف و نصب کنتورهای هوشمند از اقدام‌های مثبت برای بهره‌وری و استفاده بهینه از آب در استان سمنان است.

جلوگیری از هدر رفت آب
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان سمنان بیان کرد: در نحوه تأمین و توزیع آب در چشمه روزیِه و دیگر منابع آبی استان چندان مشکلی نداریم و با صرفه‌جویی‌های انجام‌شده در بخش آبخوان در استان، افزون بر ۲۷ میلیون مترمکعب از هدر رفت آب جلوگیری شده است.

حیدریان بابیان اینکه در حال حاضر ۸۵ درصد از چاه‌های آب استان سمنان مجهز به کنتور هوشمند است، گفت: افت سطح آب زیرزمینی ازجمله مشکلات در تأمین آب در بخش‌های مختلف در استان است.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای طرح انتقال آب از سدفینسک پیش‌بینی می‌شود ۷.۵ میلیون مترمکعب به چرخه توزیع آب استان شود.

کد خبر: ۳۲٬۷۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha