۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵
۷۵ صنعتگر ایلامی از تسهیلات مشاغل خانگی بهره‌مند شدند
مدیرکل میراث‌فرهنگی ایلام:

۷۵ صنعتگر ایلامی از تسهیلات مشاغل خانگی بهره‌مند شدند

ایلام - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام از بهره‌مندی ۷۵ صنعتگر در بخش صنایع‌دستی از تسهیلات مشاغل خانگی طی سال جاری خبر داد.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی بازار، عبدالمالک شنبه‌زاده اظهار کرد: صنایع‌دستی همواره به عنوان یک منبع درآمد برای خانواده‌ها، یکی از اولویت‌های این اداره کل بوده است چرا که این صنعت می تواند تأثیر بسزایی در ایجاد مشاغل خانگی و تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی داشته باشد.

شنبه زاده تصریح کرد: در همین راستا طی این مدت برای ۷۵ نفر از فعالان حوزه صنایع‌دستی و جویای کار که متقاضی دریافت تسهیلات برای ایجاد خوداشتغالی بودند پرونده تشکیل شد و این افراد از طرف اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی به بانک‌های عامل معرفی شدند.

وی گفت: برای تحقق اهداف و برنامه‌های دولت در گسترش پوشش نظام تامین اجتماعی، شاغلان صنایع‌دستی در مناطق روستایی عشایری نیز بیمه می‌شوند.

شنبه‌زاده ادامه داد:  سالانه تعداد زیادی از علاقه‌مندان به رشته‌های مختلف صنایع‌دستی در کلاس‌های آموزش مربوط به صنایع‌دستی شرکت می‌کنند و در پایان دوره به آن‌ها گواهینامه آموزشی اعطا می‌شود.

کد خبر: ۳٬۲۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha