۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۱
 ۹۶ طرح صنایع تبدیلی در کردستان اجرا شد
رییس جهاد کشاورزی کردستان:

۹۶ طرح صنایع تبدیلی در کردستان اجرا شد

کردستان- سپری، رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان از اجرای ۹۶ طرح صنایع تبدیلی در این استان خبر داد و گفت: با بهره برداری از این طرح ها برای یک هزار و ۴۰۰ نفر در استان اشتغال ایجاد خواهد شد.

محمد فرید سپری در گفتگو با خبرنگار بازار  با اشاره به اینکه صنایع تبدیلی و غذایی بخش کشاورزی یکی از عوامل موثر در توسعه و پیشرفت این بخش است، اظهار داشت: کاهش ضایعات، توسعه صادرات و تامین امنیت غذایی و افزایش ارزش افزوده از مهمترین مزیت های وجود صنایع تبدیلی در هر منطقه است.

وی با اشاره به اینکه ایجاد صنایع تبدیلی در استان از سال ۹۶ شتاب بیشتری پیدا کرد، اضافه کرد: ۳۷ پروانه بهره برداری صنایع تبدیلی با اشتغال ۴۲۵ نفر و ظرفیت تولید ۳۵۰ هزار و ۷۴ تن در سال گذشته صادر شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: یکی از اقدامات مطلوبی که سال گذشته انجام شد پرداخت ۴۵ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه ثابت به طرح های صنایع تبدیلی در استان بود که تاثیر زیادی در روند رشد این صنایع داشت.

سپری اعلام کرد: هم اکنون در استان ۹۶ طرح صنایع تبدیلی در حال احداث وجود دارد که با افتتاح آنها برای یک هزار و ۴۰۰ نفر شغل ایجاد خواهد شد.

وی به سه طرح پیشران مصوب شده در بخش کشاورزی کردستان اشاره کرد و گفت: افزایش تولید گوشت قرمز، توسعه ۵۰ هزارهکتاری باغات و تبدیل ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی دیم به آبی سه طرح پیشران توسعه بخش کشاورزی استان است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان یادآور شد: با اجرای این طرح ها اهمیت وجود صنایع تبدیلی و نقش آن در افزایش ارزش افزوده محصولات کشاورزی دو چندان خواهد شد.

کد خبر: ۳۲٬۶۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha