۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۸
رتبه یک یزد در میزان پس‌انداز ماهانه خانوارهای شهری
سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اعلام کرد؛

رتبه یک یزد در میزان پس‌انداز ماهانه خانوارهای شهری

یزد- طبق اعلام سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، بر اساس متوسط درآمدها و هزینه‌های ماهانۀ خانوارهای یزدی، میزان پس‌انداز ماهانۀ هر خانوار شهری در یزد به طور متوسط یک میلیون و ۹۵ هزار تومان است و استان در رتبه نخست کشور از نظر میزان پس‌انداز ماهانه قرار دارد.

به گزارش بازار، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد طی گزارشی در مورد وضعیت درآمد و پس‌انداز خانوارهای یزدی اعلام کرد: هزینه ماهانه خانوارهای شهری طبق آمار سال ۱۳۹۸، سه میلیون و ۴۰ هزار تومان بوده است که البته عدد دقیق سه میلیون و ۳۹ هزار و ۷۰۰ تومان است.

طبق گزارش این سازمان، یزد از نظر پایین بودن هزینه زندگی پیش از استان‌های قزوین، خراسان شمالی، اردبیل، آذربایجان شرقی، ایلام، خراسان جنوبی، سمنان و کرمان در رتبه ۲۳ کشور قرار دارد.

بر اساس اطلاعات آماری تولید شده توسط معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یزد که به مرکز آمار ایران ارسال شده است، میزان درآمد ماهانه یک خانوار شهری در یزد در سال ۱۳۹۸ برابر چهار میلیون و ۱۳۵ هزار و ۳۰۰ تومان بوده است که از نظر بالا بودن درآمد، یزد پس از استان‌های تهران، البرز، مازندران، کهگیلویه و بویر احمد، همدان و اصفهان در رتبه ۷ کشور قرار دارد.

استان از نظر متوسط پس‌انداز ماهانۀ خانوارهای شهری نیز با میزان پس‌انداز یک میلیون و ۹۵ هزار و ۶۰۰ تومان در رتبه اول کشور است.

در خصوص میانگین تعداد افراد خانوار و متوسط افراد شاغل در خانوار نیز این دو عدد در استان یزد به ترتیب ۳,۲۶ و ۱.۳۳ نفر است.

لازم به ذکر است، چندی پیش یکی از رسانه‌های یزد آماری منتشر کرد مبنی بر اینکه متوسط پس‌انداز ماهانه خانوارهای یزدی ۳۰۰ هزار تومان است و استان یزد در کشور از این نظر رتبه هفتم کشوری را دارد.

گفتنی است، سه سال است که اقتصاددانان یزد در خصوص افزایش شکاف اقتصادی بین خانوارهای یزدی هشدار داده و بر لزوم توجه جدی مسئولان نسبت به فاصله زیاد درآمدی بین قشر ضعیف و قشر ثروتمند جامعۀ یزد ابراز نگرانی کرده‌اند.

کد خبر: ۳۲٬۵۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha