۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۴
 ۷۰ درصد صادرات زنجان مربوط به  صنعت سرب و روی است
رئیس اتاق بازرگانی زنجان:

۷۰ درصد صادرات زنجان مربوط به  صنعت سرب و روی است

زنجان- رئیس اتاق بازرگانی زنجان، با بیان اینکه ۷۰ درصد صادرات استان زنجان مربوط به صنعت سرب و روی است، گفت: هشت هزار و ۲۰۰ نفر در این صنعت اشتغال دارند.

به گزارش خبرنگار بازار، علی یگانه فرد ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران در حاشیه جلسه شورای برنامه ریزی در محل استانداری زنجان، با بیان اینکه سرب و روی، صنعت مهم استان زنجان است، گفت: سرب و روی، صنعت اول این استان است. 

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد صادرات استان زنجان مربوط به  صنعت سرب و روی است، اظهار کرد: هشت هزار و ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم در این صنعت فعالیت دارند و اشتغال در بخش سرب و روی استان بسیار خوب است. 

رئیس اتاق بازرگانی زنجان گفت: طی چند سال گذشته  واحدهای سرب و روی دچار مشکل شده‌اند و مشکل اصلی، انجام تعهدات ارزی است. 

یگانه فرد با بیان اینکه این واحدها خاک روی را وارد کرده و در قبال آن شمش روی صادر می‌کنند، ابراز داشت: در این میان ارزی تبادل نمی‌شود که تعهدات آن را انجام دهند و یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های صنعت سرب و روی این بوده که بیشتر در اختیار بخش خصوصی است.

وی  با بیان اینکه در شرایط امروز کشور باید تولید کننده به خوبی حمایت شود، تاکید کرد: در شرایط حال حاضر باید دست واحدهای تولیدکننده گرفته شود.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان به صدور کارت بازرگانی اشاره کرد و افزود: از ۱۲۴ کارت بازرگانی که دستور تعلیق آن‌ها صادر شده ۵۲ مورد مربوط به واحدهای سرب و روی است. 

کد خبر: ۳۲٬۵۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha