۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۷
غیرحرفه ای‌ها مراقب رشد بادکنکی برخی سهام‌ها در بورس باشند
عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

غیرحرفه ای‌ها مراقب رشد بادکنکی برخی سهام‌ها در بورس باشند

حسینی قطب آبادی، عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید اگر ورود به بازار سرمایه بدون دانش و مهارت باشد، احتمال از دست رفتن سرمایه های مردم زیاد است اما در صورتی که با مدیریت همراه باشد، ثمرات مثبتی به دنبال خواهد داشت.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مصطفی رضا حسینی قطب آبادی عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به رونق بورس طی ماه‌های اخیر رونق، گفت: عدم ثبات بازار و نوسانات لحظه‌ای که محصول عدم کارایی دولتمردان، نبود برنامه‌ریزی و کارشکنی دشمنان است موجب شد سرمایه‌ها به سمت بازار ارز، سکه، مسکن، خودرو و... روان شده و تاثیرات نامناسبی  در این بازارها ایجاد کند اما پس از مدتی نقدینگی جامعه با رونق بورس به سمت این بازار روانه شد.

نماینده مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر هدایت نقدینگی به سمت بورس با مدیریت درست و برنامه‌ریزی همراه باشد، می‌تواند تاثیرات مناسبی در نظام اقتصادی داشته باشد اما تحقق این مهم در گروی چند مولفه است؛ در وهله نخست باید مشخص شود سرمایه‌های مردم در چه محلی هزینه می‌شود؟

وی با بیان اینکه باید از سرمایه‌گذاری‌های موجود در بورس برای ایجاد زیرساخت‌ها و امور زیربنایی استفاده شود، اظهار کرد: با استفاده از ظرفیت بورس می‌توان در منطقه و آسیا رتبه نخست صادرات محصولات زراعی و باغی را به دست آورد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه می‌توان با استفاده از ظرفیت بورس از خام‌فروشی جلوگیری کرد، اضافه کرد: اگر شرکت‌ها بتوانند با تأمین مالی از طریق بورس رشد یافته و زمینه رونق صادرات محصولات و خدمات را فراهم کنند می توان به آینده بورس امید داشت اما به نظر می‌رسد در حال حاضر برنامه‌ای برای استفاده مناسب از ظرفیت‌های بورس وجود ندارد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: اگر ورود به بازار سرمایه بدون دانش و مهارت باشد ممکن است، بازار سرمایه همانند بادکنکی بزرگ شده و با سوزن ترکیده و مردم سرمایه‌های خود را از دست دهند که این امر موجب ایجاد معضل اقتصادی جدیدی برای کشور خواهد شد اما اگر با مدیریت همراه باشد، ثمرات مثبتی به دنبال خواهد داشت.

کد خبر: ۳۲٬۴۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha