۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۴
اتخاذ تمهیدات ویژه برای تأمین مواد اولیه تولید
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت صنعت معدن و تجارت اعلام کرد

اتخاذ تمهیدات ویژه برای تأمین مواد اولیه تولید

اصفهانی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره آخرین وضعیت صادرات و همچنین شرایط واحدهای تولیدی در سطح کشور، گفت: تأمین مواد اولیه مورد نیاز بخش تولید کشور با تمهیدات ویژه ای در حال انجام است و در همین راستا وزارت صمت برنامه‌های خوبی را در دست اجرا دارد.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، مهدی اصفهانی در مراسم معارفه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان افزود: علیرغم همه محدودیت ها، تولید همچنان با قدرت به کار خود ادامه می دهد و البته تمرکز وزارت صمت روی صنایعی است که با اتکا به تولید داخل فعال هستند.

وی ادامه داد: در حال حاضر هر هفته و با حضور رئیس جمهور و سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت چند طرح بزرگ صنعتی و معدنی در قالب پویش ملی تولید، تداوم تولید در سطح کشور به بهره برداری می رسد.

اصفهانی اضافه کرد: صادرات محصولاتی که متکی به تولیدات داخلی هستند، می‌تواند مانع خروج ارز از کشور شود و حتی شرایط را برای تامین مواد اولیه مورد نیاز نیز مهیا کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: در قالب این رویکرد گام های خوبی تا کنون برداشته شده و هم در صادرات و هم تامین مواد اولیه نتایجی مناسبی در حال حصول است.

اصفهانی جهش تولید، حمایت از ساخت داخل، راه‌اندازی واحدهای نیمه‌تمام و تکمیل آن‌ها، جلوگیری از واردات و مدیریت و تنظیم بازار را اولویت‌های چهارگانه وزارت صمت اعلام و تصریح کرد: تحقق اهداف تعیین شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت ذیل محورهای چهارگانه مورد نظر می‌تواند ما را به خودکفایی و خودباوری ملی برساند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در بخش صنعت امیدواری بسیار زیادی در زمینه تولید وجود دارد، گفت: در آخرین گزارشی که وزارتخانه در مجلس ارائه کرد، عموم تولیدات منتخب صنعتی در کشور با افزایش تولید روبرو بوده‌اند که این به معنای به خودکفایی رسیدن است.

کد خبر: ۳۲٬۴۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha