۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۱
لزوم استفاده از نیروهای بومی برای اشتغال در پروژه های نفت و گاز ایلام
نماینده مردم ایلام در مجلس تاکید کرد

لزوم استفاده از نیروهای بومی برای اشتغال در پروژه های نفت و گاز ایلام

ایلام- نماینده مردم ایلام در مجلس با اشاره به مشکل بیکاری در استان، بر لزوم استفاده از نیروهای بومی برای اشتغال در پروژه های نفت و گاز ایلام تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، علی اکبر بسطامی ظهر امروز دوشنبه در پنجمین جلسه شورای هماهنگی مدیران رفاه ایلام در محل سالن جلسات اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام اظهار کرد: دو کار اساسی که این مجلس بنا به فرمایشات رهبر انقلاب باید انجام دهد، اقتصاد و دیگری فرهنگ است و تمام تلاش مجلس در آینده در راستای تحقق این اهداف و ایجاد کمک های رفاهی و معیشت طبقات محروم جامعه تلاش خواهد کرد.

وی افزود: تمام دغدغه مجلس، بودن در کنار مردم و استان های محروم است و در تلاشیم با ایجاد اشتغال پایدار و مولد بستر استقلال معیشتی را برای جوانان استان فراهم کنیم.

بسطامی اظهار داشت: در ذیل مقوله اقتصاد، نگاه به معیشت و رفاه مردم و مهار تورم سه موضوع اساسی به شمار می رود که تحریم ها، عامل اصلی بسیاری از مشکلات امروز کشور است و آسیب پذیرترین قشر در تمام سطح کشور بر اساس تحقیقات صورت گرفته، قشر کارگر است.

وی با اشاره به بسته های حمایتی تصریح کرد: فراهم کردن بسته های معیشتی و حمایت های کرونایی از کارفرمایان برنامه مناسبی است اما جبران شکاف ایجاد شده امری حساس و در عین حال سخت می باشد.

بسطامی گفت: مسئولان اداره کار در برگزاری جلسه اضطرار با شرکت های بزرگ نفت و گاز استان، باید بر استفاده از ظرفیت نیروهای استان در پروژه ها تاکید داشته باشند.

وی به پیگیری منطقه آزاد مهران اشاره کرد و گفت: کارهای آن توسط مراجع ذیربط و مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال پیگیری است، این طرح به مجمع تشخیص ارجاع شده و در تلاشیم هر چه سریع تر این مهم انجام شود تا بخشی از معضل بیکاری استان کاهش پیدا کند.

به گفته نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی، در آینده آموزش های مبتنی بر نیاز استان در حوزه های مختلف مخصوصاً در حوزه نفت و گاز مبتنی بر نیاز استان باشد و با هماهنگی بین دانشگاه و صنعت، فارغ التحصیلان دانشگاهی، رشته های آن ها متناسب با نیاز استان باشد تا از ظرفیت و نیروی بومی در پروژه ها استفاده شود.

وی تاکید کرد: در پروژه های نفتی و گازی استان، نیروهای غیربومی زیادی استفاده شده است که باید از ظرفیت نیروهای بومی در چنین پروژه هایی طبق قانون توجه شود.

کد خبر: ۳۲٬۲۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha