۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۴
ثبت‌نام ۳۳۰ هزار نیروی کار در سامانه جست‌وجوی شغل| ۳۵ هزار نفر وارد بازار کار شدند
مدیرکل دفتر توسعه نهادهای کارآفرینی وزارت کار اعلام کرد

ثبت‌نام ۳۳۰ هزار نیروی کار در سامانه جست‌وجوی شغل| ۳۵ هزار نفر وارد بازار کار شدند

مدیرکل دفتر توسعه نهادهای کارآفرینی و هدایت نیروی کار وزارت کار اعلام‌کرد: بیش از ۳۳۰ هزار نیروی کار در ۱۰ ماه گذشته در سامانه شغل ثبت‌نام کردند و از این تعداد ۳۵ هزار نفر وارد بازار کار شده اند.

به گزارش بازار، امید ملک درباره علت راه‌اندازی سامانه جست‌وجوی شغل گفت: در گذشته سامانه‌های کاریابی راه اندازی شده بودند، اما بهره‌وری آن‌ها آن‌طور که سیاستگذار انتظار داشت، بالا نبود و وزارت تعاون برای رفع این مشکل بستری را فراهم کرد که بازیگران حوزه کار اعم از کارجو و کارفرما بتوانند نیاز خود را مطرح کرده و به یکدیگر متصل شوند.

وی افزود: این سامانه با شفافیتی که در اطلاعات بازار کار ایجاد می‌کند، می‌تواند هزینه جست‌وجوی شغل را برای کارفرما و کارجو کاهش دهد. از طرف دیگر از آنجایی که این سامانه به واسطه حاکمیتی بودن به بانک‌های اطلاعاتی متصل است، سوابق شغلی، تحصیلی و مهارتی کارجو را راستی‌آزمایی کرده و کارفرما نیرویی انتخاب می‌کند که گفته‌هایش با سوابق او همخوانی دارد.

ملک تصریح‌کرد: اصلاح آیین‌نامه مربوط به کاریابی در سال ۱۴۰۱ به تصویب هیات وزیران رسید و سامانه جست‌وجوی شغل از تیرماه ۱۴۰۲ آغاز به کار کرد.

مدیرکل دفتر توسعه نهادهای کارآفرینی و هدایت نیروی کار وزارت تعاون در تشریح عملکرد این سامانه، گفت: در ۱۰ ماهی که از آغاز به کار این سامانه می‌گذرد، تعداد ۳۳۰ هزار نفر نیروی کار در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند.

وی خاطرنشان‌کرد: از این تعداد ۱۶۰هزار نفر سوابق خود را تکمیل کرده و درخواست شغل داده‌اند.

این مسوول درباره استقبال کارفرمایان از این سامانه بیان‌داشت: در این مدت ۳۰ هزار کارفرما در سامانه ثبت نام کرده‌اند و ۳۱۷ هزار فرصت شغلی را به ثبت رسانده‌اند.

مدیرکل دفتر توسعه نهادهای کارآفرینی و هدایت نیروی کار وزارت تعاون افزود: برای ۱۱۲هزار نفر از کارجویان توسط دفاتر کاریابی معرفی نامه جذب صادر شده و حدود ۳۵ هزار نفر از آنان مشغول به کار شده‌اند.

کد خبر: ۲۸۳٬۳۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha