۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۹
تأمین نیازهای اولیه تولید کشور از طریق تهاتر در بازارهای جهانی انجام می‌شود
معاون وزیر صنعت معدن و تجارت:

تأمین نیازهای اولیه تولید کشور از طریق تهاتر در بازارهای جهانی انجام می‌شود

سمنان- معاون وزیر صنعت معدن و تجارت درباره آخرین وضعیت صادرات و همچنین شرایط واحدهای تولیدی در سطح کشور، گفت: تأمین نیازهای اولیه تولید کشور از طریق تهاتر در بازارهای جهانی انجام می‌شود که در این راستا وزارت صمت برنامه‌های خوبی را در دست اجرا دارد.

به گزارش خبرنگار بازار، مهدی اصفهانی در حاشیه بازدید از یک کارخانه تولید الیاف در سمنان و در پایان سفر خود به این استان در جمع خبرنگاران بابیان اینکه اکثر واحدهایی که وزارت صمت بر روی آن‌ها برنامه‌ریزی می‌کند، صنایعی هستند که با اتکا به تولید داخل انجام‌وظیفه می‌کنند، ابراز کرد: در حال حاضر هفته‌ای یک الی دو طرح توسط وزیر صمت یا با حضور رئیس‌جمهور در حال بهره‌برداری هستند و این نشان می‌دهد که وزارت خانه به دنبال کاهش ارزبری و افزایش تولید داخل است.

وی افزود: بخشی از صادرات حضور در بازارهای جهانی است اما بخش دیگر آن تمهیداتی است که ما برای استفاده از این پتانسیل می‌توانیم استفاده کنیم لذا در این شرایط ما باید در نقطه اتکایی از تهاتر استفاده کنیم یعنی نقاطی که ارزبر هستند را با کالاهای موردنیاز واحدهای صنعتی ما هستند مثل مواد اولیه، قطعات و ... شناسایی و تعویض می‌کنیم.

معاون وزیر صمت ادامه داد: این نوع صادرات می‌تواند جلوگیری از ارزبری و همچنان تأمین مایحتاج کارخانه‌های تولیدی را نیز داشته باشد، بیان کرد: این رویه غالباً در حوزه وزارت صمت در حال انجام است که برای این منظور برنامه‌ریزی خوبی صورت گرفته است هرچند نمی‌توان گفت همه مشکلات رفع شده اما توانسته‌ایم بخشی از نیازها را تأمین کنیم.

اصفهانی حمایت از کالاها و واحدهای ساخت داخل، راه‌اندازی واحدهای نیمه‌تمام و تکمیل آن‌ها، جلوگیری از واردات و مدیریت و تنظیم بازار را اولویت‌های چهارگانه وزارت صمت دانست و تصریح کرد: مسائل مهم و همچنین اولویت‌هایی که توسط وزارتخانه تعریف‌شده می‌تواند ما را به خودکفایی و خودباوری ملی برساند.

وی بابیان اینکه نمی‌خواهیم بگوییم در بخش های تولیدی کشور هیچ مشکلی نیست اما در حال حاضر در بخش صنعت امیدواری بسیار زیادی در زمینه تولید وجود دارد، گفت: در آخرین گزارشی که وزارتخانه در مجلس ارائه کرد، بیش از ۴۰ نوع صنعت در کشور با افزایش تولید روبرو بوده‌اند که این به معنای به خودکفایی رسیدن است.

کد خبر: ۳۲٬۲۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha