۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱
سند راهبرد کلان صنعت گردشگری در هیئت دولت تصویب شد
مدیر روابط‌عمومی وزارت میراث‌فرهنگی:

سند راهبرد کلان صنعت گردشگری در هیئت دولت تصویب شد

بای، مدیر روابط‌عمومی وزارت میراث‌فرهنگی گفت: سند راهبردی توسعه گردشگری در هفته گذشته در هیئت دولت تصویب شد که بر اساس آن توسعه یکپارچه و پایدار گردشگری با همکاری همه دستگاه ها صورت می گیرد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، علیرضا بای، مدیر روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی از رونمایی از هفت راهبرد کلان توسعه صنعت گردشگری خبر داد و گفت: سند راهبردی توسعه گردشگری در هفته گذشته در هیئت دولت تصویب شد که بر اساس آن، برای اتخاذ رویکرد بین بخشی و یکپارچه به منظور دست یابی به توسعه پایدار گردشگری و همکاری با برخی دستگاه های اجرایی از جمله رسانه ملی توافقی فرابخشی صورت گرفت.

وی تأکید کرد: همه دستگاه ها ملزم به اجرای این سند می شوند تا زمینه حضور گردشگر در ایران بعد از فروکش کرونا بیش از پیش فراهم شود. این سند زمینه هایی پدید می آورد تا دستگاه های مختلف در حوزه گردشگری با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همکاری کنند.

مدیر روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درباره دیگر اقدامات و رویدادهای هفته گذشته در این وزارتخانه توضیح داد و اظهار کرد: سید حسن خمینی تولیت آستان مقدس حرم امام خمینی (ره) با وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دیدار داشت.

وی ادامه داد: در این دیدار مونسان در مورد راه‌اندازی بازارچه دائمی صنایع دستی و سوغات در آینده ای نزدیک خبر داد که با استفاده از المان هایی از زندگی امام راحل در مرقد امام (ره) برپا خواهد بود.

بای با اشاره به اینکه حرم مطهر امام خمینی (ره) در مسیری واقع شده است که مسافرین ورودی به کشور از فرودگاه بین المللی امام خمینی به آن دسترسی دارند، عنوان کرد: با راه‌اندازی این موزه، امکان بازدید گردشگران خارجی از این موزه به راحتی فراهم خواهد شد.

مدیر روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از در دست بررسی بودن یک طرح مطالعاتی از اماکن منتسب به حضرت امام (ره) در قم، نجف و جماران و همچنین حرم مطهر سخن گفت و بیان کرد: با کامل شدن این طرح، سند توسعه گردشگری اماکن منتسب به امام راحل به مجموعه گردشگری کشور اضافه می شود.

وی به حوزه میراث فرهنگی رجوع و اظهار کرد: آثار نمایشی میراث باستان شناسی اسپانیا به این کشور عودت شد. این آثار گزیده ای از آثار موزه باستان شناسی «آلیکانته» بود که پس از آنکه در یک دوره ۱۰ ماهه در کشور به نمایش در آمد، با رعایت تمام استانداردهای موزه ای ظهر چهارشنبه اول مرداد به موزه اسپانیا بازگشت داده شد.

علیرضا بای همچنین از بازگشت دست سرباز هخامنشی به جایگاه اصلی خود خبر داد و بیان کرد: قطعه ای از دست یک سرباز هخامنشی در نزدیکی تخت جمشید، پس از چند دهه، به پیکر اصلی خود پیوند زده شد زیرا از دهه ۴۰ خورشیدی از محل خود جدا شده بود و برای سال های متمادی در گنجینه موزه تخت جمشید نگهداری می شد. خوشبختانه این اتفاق توسط مرمت کاران زبردست ایرانی صورت گرفت.

وی درباره دیگر اتفاقات حوزه میراث فرهنگی گفت: ثبت ۳۸ اثر توسط وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به سه استاندار ابلاغ شد و طی آن مراتب ثبت ملی ۲۲ اثر میراث فرهنگی ناملموس به استاندار مازندران، شش اثر فرهنگی و تاریخی به استاندار آذربایجان غربی و ۱۰ اثر منقول فرهنگی و تاریخی را به استاندار اردبیل ابلاغ شد.

مدیر روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درباره صنایع دستی نیز اعلام کرد: شهرهای قم، یزد و فیروزه شهرهای ملی صنایع دستی خواهند شد.

کد خبر: ۳۲٬۲۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha