۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹
مردم گرانفروشی «ماسک» را از طریق سامانه ۱۲۴ اعلام کنند
مدیرکل نظارت بر تشکل ‌های سازمان حمایت:

مردم گرانفروشی «ماسک» را از طریق سامانه ۱۲۴ اعلام کنند

ارغنده پور، مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌ ها و نظارت بر تشکل ‌های سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: عرضه ماسک بالاتر از قیمت مصوب تخلف است و با متخلفان به شدت برخورد می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، «مجید ارغنده پور» گفت: قیمت ماسک‌ های که بصورت صنعتی در کشور تولید می‌شوند ۱۳۰۰ تومان است و ماسک‌های که بصورت کارگاهی تولید می‌شوند ۱۵۰۰ تومان است.

وی اظهارداشت: در راستای جلوگیری از هرگونه اجحاف در حق مصرف کنندگان به ویژه در شرایط حساس کنونی، تمامی عرضه کنندگان مکلف به فروش تمامی اقلام ضروری مبارزه با بیماری کرونا به قیمت‌های مصوب هستند.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌ها و نظارت بر تشکل‌های سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: مسئولیت فروش به نرخ های بالاتر از قیمت مصوب به هر بهانه ای مصداق ماده (۲) قانون تعزیرات حکومتی تلقی شده و مسئولیت آن متوجه واحدهای خاطی خواهد بود.

وی در ادامه افزود: توزیع ماسک از دو مسیر «داروخانه‌ها» و «عرضه کنندگان صنفی» انجام می‌شود.

ارغنده پور اظهارداشت: عرضه کنندگان صنفی می توانند فروشگاه های زنجیره ای، اینترنتی و واحدهای صنفی باشند.

وی ادامه داد: داروخانه‌ها تحت نظارت وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو هستندو نظارت بر این شبکه بوسیله وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام نمی شود.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان ‌ها و نظارت بر تشکل ‌های سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: تنها نظارت بر شبکه صنفی و مجازی بوسیله وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام می ‌شود.

وی افزود: تمامی عرضه کنندگان صنفی و مراکز مجازی فروش اقلام بهداشتی و ماسک موظف و مکلف به رعایت قیمت مصوب هستند.

وی اظهارداشت: عرضه ماسک بالاتر از قیمت مصوب تخلف است و با متخلفان به شدت برخورد می‌شود.

ارغنده پور تصریح کرد: شهروندان در صورت مواجهه با قیمت‌های بالاتر از قیمت‌ های مصوب از طریق شماره ۱۲۴، سامانه ۱۲۴ دات آی آر و یا سازمان ها و ادارات صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور موارد تخلف را منعکس کنند.

وی یادآورشد: نظارت بر عملکرد داروخانه‌ها از طریق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان غذا و دارو انجام خواهد شد و تخلف این مراکز می بایست به شماره ۱۹۰ منعکس شود.

کد خبر: ۳۲٬۱۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha