۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۲
دولت در عرضه شرکت های بزرگ خود در بورس گزینشی عمل می کند
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با بازار:

دولت در عرضه شرکت های بزرگ خود در بورس گزینشی عمل می کند

رضایی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: به اعتقاد برخی از کارشناسان اقتصادی هنوز بسیاری از شرکت‌های بزرگ وارد بورس نشده‌اند و دولت در این زمینه گزینشی برخورده کرده و تنها برخی از شرکت‌ها را در بورس عرضه کرده است.

علی رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به معایب و مزایای بورس در شرایط فعلی کشور گفت: دو دیدگاه درباره فعالیت بورس در مقوله امور اقتصادی مطرح است.

وی تأکید کرد: در این رابطه رییس جمهور اذعان داشت که شرکت‌های دیگری هم در آینده به بازار بورس اضافه خواهند شد اگر این نظریه مطرح باشد دیگر این بازار فاقد حٌباب خواهد بود و روند صعودی در این بازار کاهش نخواهد یافت.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اما در قبال این دیدگاه عده‌ای همچون وزیر اقتصاد و امور دارایی اعتقاد دارند که بازار بورس هم می‌تواند فرصت باشد و هم تهدید. علی الخصوص برای کسانی که بدون علم و آگاهی لازم وارد این بازار می‌شوند.

رضایی با بیان اینکه بورس به مانند یک شمشیر دولبه است، بیان داشت: عرضه سهام برخی از شرکت‌ها در بورس به نظر حبابی بیش نیست و باید این مسئله مدیریت شود.

این نماینده مجلس اظهار داشت: ‌به عنوان مثال شرکت‌هایی که در قالب سهام عدالت به بورس واگذار شدند، اساساً سودده نیستند و زیان‌ده هستند، اما در میان آنها شرکت‌های بزرگی هم وجود دارند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:‌ به اعتقاد برخی از کارشناسان اقتصادی هنوز بسیاری از شرکت‌های بزرگ وارد بورس نشده‌اند و دولت در این زمینه گزینشی برخورده کرده و تنها برخی از شرکت‌ها را به بورس عرضه کرده است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: قطعاً کاهش سهام برخی از شرکت‌ها در بورس می‌تواند را مردم را متضرر کند؛ با این حال بازار سرمایه و بورس توانست حداقل نقدینگی سرگردان در بازار را جمع‌آوری و مدیریت کند و اجازه ندهد که این نقدینگی به سمت بازارهای کاذب در حرکت باشد.

رضایی اظهار داشت: بازار بورس در جذب نقدینگی موفق بوده، اما در زمینه ایجاد حباب در این بازار تردید وجود دارد و در حقیقت مردم امروز بورسی شده‌اند ولی اینکه آینده این بازار چه خواهد شد، هنوز این مسئله برای ما مبهم است.

کد خبر: ۳۲٬۱۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha